ممنوعیت کشت برنج در استان خوزستان

اگر میزان بارندگی‌ها در بالادست استان مناسب نباشد و آب موجود در سدهای خوزستان افزایش پیدا نکند، حتی محصولاتی که میزان آب‌بری آنها از برنج کمتر است امکان کشت نخواهند داشت

ممنوعیت کشت برنج در استان خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در استان خوزستان گفت: در تابستان سال آینده کشت محصولات پرآب‌بر مانند برنج با ممنوعیت روبه‌رو می‌شود چون میزان بارندگی در خوزستان مطلوب نیست.

 خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بارندگی در استان مطلوب نیست و اگر طی دو ماه آینده میزان بارندگی مناسب نباشد، قادر به کشت بسیاری از محصولات زراعی در استان نیستیم.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای الگوی کشت تابستانه بر اساس میزان بارندگی انجام می‌شود و با توجه به شرایط موجود قطعا کشت محصولات پرآب‌بر مانند برنج با ممنوعیت روبه‌رو می‌شود.

امیری زاده با بیان‌ اینکه کشاورزان کشت محصولات کم‌آب بر را در دستور کار قرار دهند، اظهار کرد: حبوبات، برخی از سبزی‌ها و صیفی‌جات، کنجد و ذرت علوفه‌ای از محصولات کم‌آب بر هستند که با توجه به شرایط خشکسالی باید به سمت کاشت این محصولات برویم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت الگوهای کشت ابلاغی توسط کشاورزان، تصریح کرد: اگر میزان بارندگی‌ها در بالادست استان مناسب نباشد و آب موجود در سدهای خوزستان افزایش پیدا نکند، حتی محصولاتی که میزان آب‌بری آنها از برنج کمتر است امکان کشت نخواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان یادآور شد: کشاورزان باید توجه داشته باشند که نوع الگوی کشت متناسب با وضعیت موجود طراحی شده است که پیش از شروع کشت‌های تابستانه اعلام خواهد شد.