وقتی داور شهامت اعلام پنالتی ندارد

وقتی داور شهامت اعلام پنالتی ندارد

علی جمشیدپور – خبر جنوب / محسن گلستانی، سرمربی تیم شاهین شهرداری بوشهر در کنفرانس خبری بعد از بازی با قشقایی ضمن تشکر از مهمان نوازی مردم شیراز و تیم قشقایی و صداوسیمای مرکز فارس برای پخش زنده این بازی بیان کرد: می دانستیم که بازی سختی در پیش داریم. همیشه این رقابت بین دو استان فارس و بوشهر باعث حساسیت و جذابیت مسابقات ورزشی در این دو استان می شده . از نظر بنده این ارتباط بین دو استان آنقدر نزدیک و صمیمی هست که به بازی بین تیم های استان فارس و بوشهر به عنوان دربی نگاه کنیم.

وی با ذکر این مطلب که با یک تیم نصفه و نیمه در تلاش برای بقا در لیگ دسته یک هستیم ابراز داشت: از ابتدای فصل که تمرینات منظمی نداشتیم و تا به این جای کار 10 نفر از بازیکنانمان را از دست داده ایم. بازیکنان غیربومی ما با در نظر گرفتن شرایط و لطفی که به تیم و مردم بوشهر داشتند آمدند و با تمام مشکلاتی که بر باشگاه حاکم است در این دیدار بازی کردند تا تعداد تیم به حد نصاب برسد.

گلستانی با بیان این مطلب که «دست بازیکنانم را می بوسم» اظهار داشت: این بازیکنان با تمام وجودشان بازی کردند. شبیه تیم هایی بودیم که برای قهرمانی مبارزه می کنند.

سرمربی شاهین شهرداری بوشهر در ادامه گفت: در اینجا لازم می دانم بگویم که شاید در آینده دیگر در تیم شاهین بوشهر حضور نداشته باشم و باید این مطلب را به هواداران تیم و مردم بوشهر بازگو کنم که بدانند این تیم تمام دارایی اش 12 نفر است و حتی نتوانستیم از تیم امید و جوانانمان بازیکن اضافه کنیم تا وضعیت بدتر نشود. زمان زیادی برای سروسامان دادن به این شرایط باقی نمانده است. اگر می خواهید تیم منحل نشود دست بجنبانید.

وی با انتقاد به حواشی و صحبت های اطراف باشگاه شاهین بیان کرد: اینجایی که می گویید بوی کباب می آید اینچنین نیست. اینجا سختی است. اینجا ما داریم داغ می شویم. آنقدر رجز نخوانید. ما برای شرافتمان آمده ایم و می جنگیم. اگر شرایط به حالت نرمال در آمد و همه چیز گل و بلبل شد، همه چیز را دو دستی به آنهایی که تواناتر هستند و بهتر می توانند مربیگری کنند تقدیم می کنیم.

محسن گلستانی با ذکر این موضوع که شاهین توانایی پرداخت بدهی هایش را ندارد، گفت: از مسئولین تقاضا دارم با روابطی که با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال دارند تلاش کنند تا ما بتوانیم حداقل بازیکنان تیم های رده های باشگاه خودمان را به تیم اضافه کنیم.

سرمربی شاهین شهرداری بوشهر با بیان این مطلب که اشتباهات داوری به عنوان اشتباهات انسانی اتفاق می افتد ابراز داشت: داور در چند صحنه ضعیف کار کرد. یک مورد صحنه مشکوک به پنالتی برای قشقایی نگرفت که شاید آن را 50 / 50 می دانست. اما در دقیقه 90 که بر روی بازیکن ما در محوطه جریمه قشقایی خطا شد، به گفته کمک داور بازی که می گفت « به ولله من در گوشی اعلام کردم که پنالتی است» شرایط می توانست خیلی متفاوت شود. وقتی تیم ما دارد برای یک امتیاز می جنگد ببینید با برد و کسب سه امتیاز چقدر وضعیت ما در جدول بهتر می شد. متأسفم که داور شهامت اعلام پنالتی را نداشت اما به تیم داوری این بازی خسته نباشید می گویم.

 

زمان بدهید بهتر هم می شویم

رشید طهماسبی، سرمربی تیم شهدای قشقایی شیراز هم در کنفرانس خبری بعد از بازی با ذکر این موضوع که در آغاز نیم فصل دوم با تغییراتی که در تیم ها شاهد بودیم هنوز نسبت به هم شناخت کافی ندارند بیان کرد: چند بازی زمان می برد تا دوباره شرایط شناخت تیم ها از یکدیگر کامل شود.

وی گفت: تیم هایی که با مشکلات مختلفی درگیر هستند بهتر است به جای اینکه به بازی در فضای مجازی و حاشیه سازی بپردازند و به فوتبال لطمه بزنند، با درک از داشته هایشان بیایند و بازی را سالم انجام دهند و بروند.

طهماسبی در رابطه با تمرین تیم قشقایی در این مدت ابراز داشت: در این چند روز تمرین که داشتیم و با بازی امروزی که از بچه های تیم دیدیم در بحث تاکتیکی و برنامه بازی، بسیار از بازیکنانم راضی هستم. موقعیت های زیادی داشتیم ولی به گل تبدیل نشدند. خوشحالیم که یک سری رفتار تاکتیکی در تیم ایجاد شده و خب اعلام کرده بودیم که این تیم به زمان احتیاج دارد.

سرمربی تیم شهدای قشقایی شیراز اظهار کرد: به دلیل نیاز به یک فوروارد هدف با باشگاه برای جذب یک مهاجم گلزن و خوشفکر صحبت کرده ایم. با چندین بازیکن مذاکره کرده ایم که قطعاً با حضورشان مشکل گلزنی تیم رفع خواهد شد.

طهماسبی گفت: اینکه تیمی نسبت به نیم فصل اول پیشرفت مطلوبی داشته است نشان دهنده این است که تمرینات خوبی را سپری کرده است و من فکر می کنم که در ادامه با این روند خوبی که داریم نتایج بهتری نیز کسب خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات داوری بیان کرد: از نظر من داور در کنترل بازی امروز ناموفق عمل کرد و می توانست در بحث وقت کشی های مداوم حریف با کارت زرد شرایط را تحت کنترل در آورد. همچنین اگر پنالتی ما در نیمه اول گرفته می شد صد در صد بازی متفاوتی را شاهد بودیم و چه بسا که به گل های بیشتری می رسیدیم.