بین‌المللی شدن فرودگاه "جهرم" صادرات غیرنفتی منطقه را به اوج می‌رساند

بین‌المللی شدن فرودگاه "جهرم" صادرات غیرنفتی منطقه را به اوج می‌رساند

معاون عمرانی استاندار فارس گفت: فاصله کوتاه جهرم با کشورهای حاشیه خلیج فارس در کنار برقراری پروازهای خارجی و امکان حمل بار کمک می‌کند که استان در زمینه کشاورزی و صادرات محصولات رونق بیشتری بگیرد.

محمود رضایی با اشاره به بین‌المللی شدن فرودگاه جهرم و دستاوردهای آن برای استان فارس اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که همواره در بحث صادرات به ویژه صادرات محصولات کشاورزی استان وجود داشت، حمل‌ونقل سریع آنها بود که با دریافت مجوز بین‌المللی برای فرودگاه جهرم و موقعیت این شهرستان این مشکل برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن شهرستان جهرم به عنوان منطقه هاب محصولات کشاورزی شناخته شده است، گفت: این موقعیت، فاصله کوتاه با کشورهای حاشیه خلیج فارس در کنار برقراری پروازهای خارجی و امکان حمل بار کمک می‌کند که استان در زمینه کشاورزی و صادرات محصولات رونق بیشتری بگیرد.

معاون عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه فرودگاه جهرم تا پیش از این تنها برای پروازهای داخلی استفاده می‌شد، افزود: با دریافت مجوز پروازهای بین‌المللی امکان سفرهای خارجی به ویژه سفر به عتبات برای مردم جنوب فارس فراهم می‌شود که این امر در اربعین سبب کاهش نیاز مردم به رفت و آمد به شیراز است.

رضایی با بیان اینکه شروع پروازهای خارجی فرودگاه جهرم احتمالا از کشور عراق شروع شود، بیان کرد: امکانات پروازی، باند مناسب، ناوبری استاندارد و دیگر زیرساخت‌های در خور از جمله مزایای فرودگاه جهرم است که همه اینها یک ظرفیت و شرایط ویژه‌ای را برای توسعه حمل‌ونقل هوایی استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کاهش ترافیک هوایی از دیگر مزایای توسعه فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه جهرم است، تصریح کرد: صادرات بیشتر محصولات کشاورزی، رفت‌وآمد بیشتر مسافران به ویژه در شهرستان‌های جنوبی سبب کاهش ترافیک هوایی در استان می‌شود.