مقاوم سازی منازل مددجویان سیل زده میناب آغاز شده است

مقاوم سازی منازل مددجویان سیل زده میناب آغاز شده است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)کشور گفت: کار مقاوم سازی واحدهای مسکونی مددجویان امداد که در سیل اخیر میناب آسیب دیده بود در حال انجام است.
سید مرتضی بختیاری در حاشیه بازدید از منازل سیل زده مددجویی در میناب درجمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدام های بسیار خوبی قبل و بعد از سیل در میناب انجام شده است ضمن آنکه کارهای زیاد دیگری مانده که باید انجام شود.

وی افزود: کمیته امداد در جریان سیل اخیر در میناب وسایل مورد نیاز ازقبیل پتو ، بخاری، چراغ خوراک پزی، موکت بین سیل زدگان توزیع کرد.
وی یادآور شد : در سیل دوم حدود پنج هزارو ۱۰۰واحدمنزل مسکونی و خانواده دچار مشکل شدند که تعدادی از آنها که چهار هزار واحد منزل مسکونی است کار ایزوگام ومقاوم سازی سقف آنها از امروز انجام می شود.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه حدود یک هزار واحد منزل مسکونی مدد جویی در میناب ۱۰۰ درصد تخریبی شده ، ادامه داد: بنیاد مسکن که متولی کار ساخت منازل در این سیل است باید هرچه زودتر گزارش کار خود را ارائه کند تا بتوان برای این منازل اقدام شود.

بختیاری گفت: علاوه بر خسارات وارد شده به منازل مددجویی به سایر منازل مردم هم خسارات زیادی وارد شده است که بنیاد مسکن در حال تلاش و فعالیت است.

وی در خصوص تامین وسایل خانگی خسارت دیدگان ناشی از سیل خاطرنشان کرد: با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل کمیته امداد هرمزگان ،رئیس بنیاد مستضعفان کشور تامین منابع کردند که بخشی از این وسایل تامین شده و بخش دیگری از آنها تا هفته آینده تامین خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام (ره ) کشور یاد آور شد: در جریان بازدید از مناطق سیل زده میناب وضعیت اسکان این افراد مناسب نیست بطوریکه واحدهایی که تخریبی ۱۰۰درصداست باید با همکاری خیران ونهادها ساخته شود.