هفت مقدس تقدیم به «لئو»

هفتمین توپ طلای مسی ثبت شد

هفت مقدس تقدیم به «لئو»

شهرام ذاکری فرد/ ستاره آرژانتینی پاری‌ سن ژرمن، جایزه توپ طلای سال 2021 را برای هفتمین بار به چنگ آورد تا فاصله خود با رقیب همیشگی‌اش یعنی کریستیانو رونالدو را به عدد دو برساند. این توپ طلا در حالی به «لئو» رسید که رقابت نزدیکی بین او و ستاره لهستانی باشگاه بایرن مونیخ یعنی رابرت لواندوفسکی وجود داشت اما نهایتاً این فوق ستاره 34 ساله در این رقابت تنگاتنگ به پیروزی رسید. بعد از مسی و لواندوفسکی نیز جورجینیو به عنوان سومین بازیکن برتر جهان از نگاه فرانس فوتبال انتخاب شد. 

***
رده بندی کامل توپ طلای سال 2021 بدین شرح است:
1- لیونل مسی
2- رابرت لواندوفسکی
3- جورجینو
4- کریم بنزما
5- انگولو کانته
6- کریستیانو رونالدو
7- محمد صلاح
8- کوین دی بروین
9- کیلیان امباپه
10- جان لوئیجی دوناروما

لیونل مسی بعد از دریافت جایزه گفت: حقیقت این است که دوباره اینجا بودن باورنکردنی است. دو سال پیش گفتم که این آخرین سالهای دوران ورزشی من است و نمی دانستم چه اتفاقی ممکن است رخ دهد، اما حالا دوباره اینجا هستم. آن روز از من پرسیدند کی از فوتبال خداحافظی می کنی، اما حالا در پاریس حضورر دارم و بسیار خوشحالم و هیجان زده. من واقعاً
می خواهم برای چالش های جدید به مبارزه ادامه دهم. بنابراین نمی دانم چقدر زمان برایم باقی مانده است، اما امیدوارم باز هم فرصت داشته باشم، زیرا از فوتبال خیلی لذت می برم، این ورزش را دوست دارم و امیدوارم به این کار ادامه دهم. می خواهم از همه هم تیمی هایم در بارسلونا، پاریس و به ویژه از هم تیمی هایم در  تیم ملی آرژانتین تشکر کنم. چند بار  این جایزه را برده ام و همیشه این احساس را داشتم که چیزی کم است، اما امسال برعکس بود، من توانستم بعد از جنگیدن به آرزوی بزرگم برسم. این جایزه بابت موفقیت در کوپا آمه ریکاست، بنابراین می خواهم آن را با همه هم تیمی هایم به اشتراک بگذارم و از آنها تشکر کنم. این جایزه متعلق به آنها هم هست. شب خاصی است، زیرا همسرم، فرزندانم، برادرانم دوباره اینجا هستند... پدرم، مادرم، برادرزاده‌هایم، برادر همسرم، مادرم و پدرم.  حالا در پاریس زندگی می کنم و برنده توپ طلا در این شهر می شوم پس قطعاً جشن خواهیم گرفت. می خواهم به رابرت لواندوفسکی بگویم که مبارزه با او باعث افتخار است. همه قبول داشتند که سال گذشته تو برنده بودی و فکر می کنم فرانس فوتبال باید توپ طلای خود را به تو بدهد، زیرا شایسته آن هستی و این جایزه حق تو در سال گذشته بود. امیدوارم روزی این جایزه را در خانه خود داشته باشی. سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مراسم برگزار نشد، اما من  فکر می کنم تو نیز باید این جایزه را در خانه خود داشته باشی. من بزرگترین جایزه ام را در ماه ژوئن گرفتم. از زمانی که فوتبال را شروع کردم، می خواستم با کشورم و مردمم به قهرمانی برسم. حالا می خواهم از آن موفقیت در کنار مردم لذت ببرم. آن را به ویژه به آنها تقدیم می کنم. کسب هفت توپ طلا دستاوردی فوق العاده است و هرگز فکر نمی کردم چنین اتفاقی رخ دهد. من هرگز به توپ طلای ششم، هفتم، هشتم فکر نکرده بودم. می خواهم با این مرحله جدید از زندگی خود روبرو شوم. حالا و در پاریس، من به شرایط جدیدم عادت کرده ام و می خواهم به اهداف جدیدی برسم.