ساختمانی مسکونی-تجاری در شیراز آتش گرفت

ساختمانی مسکونی-تجاری در شیراز آتش گرفت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: یک ساختمان با کاربری مسکونی، انبار لوازم یدکی ،تزئینات خودرو و نمایشگاه اتومبیل در خیابان قطبی شیراز پیش از ظهر جمعه ۱۷ دیماه ۱۴۰۰ دچار آتش سوزی شد که با اعزام آتش نشانان ۵ ایستگاه شیراز این آتش سوزی مهار شد.

محمد هادی قانع جمعه در این باره به خبرنگاران بیان کرد: این حادثه ساعت ۹ و ۴۸ دقیقه جمعه ۱۷ دیماه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گزارش شد  و مأموران پنج ایستگاه ۶،۱۹،۳ ،۵و ۱۸ به همراه خودروهای حامل تجهیزات تنفسی نجات و تانکر های آب به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد آتش‌سوزی در طبقه دوم یک ساختمان قدیمی در نبش خیابان رخ داده که طبقه اول با کاربری نمایشگاه اتومبیل و طبقه دوم به صورت مسکونی و انبار لوازم و تزیینات خودرو وجود داشت.

محمد هادی قانع جمعه ادامه داد: آتش از بخش انبار مملو از لوازم یدکی و تزئینی خودرو آغاز شده و راه دسترسی به کانون آتش با بیش از ۱۵۰ حلقه لاستیک کاملا مسدود شده بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به تلاش آتش نشانان برای جلوگیری از گسترش آتش و به بار آمدن خسارت مالی، بیان کرد: مشرفیت این ساختمان به بناهای مسکونی و تجاری مجاور، نمایشگاه اتومبیل طبقه اول،مسدود بودن راه دسترسی به کانون آتش و مهمتر از آن ناپایداری سقف این ساختمان قدیمی با وجود دود و شعله زیاد کار مهار را با مشکلاتی روبه رو کرده بود از این رو آتش‌نشانان بلافاصله با تقسیم شدن به چند گروه وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: تیم های عملیاتی ضمن تخلیه ساکنین از ساختمان های اطراف و تخلیه خودروهای موجود در نمایشگاه، راه های دسترسی به کانون آتش را مسطح و از سه جهت به مقابله به شعله های آتش پرداختند.

قانع با بیان بر اینکه در این حادثه هیچ یک از شهروندان و کسبه آسیبی ندیدند اضافه کرد: این حادثه در کوتاهترین زمان ممکن مهار شد و  شعله های آتش از قسمت انبار این ساختمان تجاوز نکرد.

وی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است،گفت: آتش‌نشانان پس از لکه‌گیری و تخلیه دود غلیظ به عملیات خود پایان دادند.