امام جمعه شیراز: برخی مسئولین جرات ایجاد تحول را ندارند

امام جمعه شیراز: برخی مسئولین جرات ایجاد  تحول را ندارند

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر این نکته که نباید اهداف انقلاب را صرفاً به مسائل مادی گره بزنیم، هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران را برگرداندن خداباوری به دنیا عنوان کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ضمن تسلیت ایام فاطمیه، با اشاره به تفحص ۱۵۰ شهید که به تازگی در شهرهای مختلف از جمله شیراز تشییع شدند، گفت: حضرت علی(ع) در خطبه ۱۸۲ نهج البلاغه میفرماید "ای رفیقان شهیدمان یادتان بخیر، شما بودید که قرآن خواندید و برای پیاده شدن قرآن زحمت کشیدید". 

وی با بیان اینکه اگر امروز از خدا و اسلام و مسلمانی نامی هست از برکت خون شهداست و این را ما مدیون امام و شهدا هستیم که اگر آنها ایستادگی نکرده بودند، اکنون این چیزها نبود، تاکید کرد: شهدا مسیر تاریخ را تعیین کردند و نباید خیال کرد که مسئله کمی است، چرا که در حالی که همه دنیا با خدا قهر بودند اما امام و شهدا آمدند و نام خدا و دین را مطرح کردند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امام علی(ع) می‌فرماید «رمز موفقیت ما این بود که اعتماد کردند به رهبر خودشان و از او تبعیت کردند تا به هدف رسیدند»، اضافه کرد: امروز مشکلاتی در جامعه ما وجود دارد که راه آن همین است که پیروی کنیم از رهبرمان تا به نتیجه برسیم. 

وی که معتقد است غیر از این راهی نیست، گفت: مگر رهبر معظم انقلاب نفرموده که راه حل ما در داخل و تکیه بر توان داخلی است؟ باید هشت سال گذشته را ببینیم که برخی رفتند تا از مسیر دیگری مشکلات را حل کنند که به نتیجه نرسیدند، بنابراین باید اعتماد کنیم به آنچه رهبر عظیم‌الشان می‌فرماید. 

نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: گاهی می‌بینیم برخی مسئولین جرات ایجاد این تحولات را ندارند و آن دستورالعمل‌هایی را که رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند بر روی زمین مانده است.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: آنچه که از نظر عقلی و منطقی و علمی باید انجام شود، باید انجام شود. شاید اولش سخت باشد اما قطعا آخرش گشایش و خیر و عزت است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه ۳۱ سوره مبارکه نسا، بیان کرد: انسان اگر از درگاه خداوند متعال دور شده و فاصله گرفته با توبه می‌تواند دوباره مورد قبول خدای متعال قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به سخنی از امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه، عنوان کرد: به گفته این امام همام، یکسری از گناهان است که اگر کسی از آنها توبه نکند و از دار دنیا برود، عذاب دامنگیر وی می‌شود؛ برخی از گناهان هم ممکن است در صحنه قیامت آمرزیده شود اما بعضی گناهان اینگونه نیست.

آیت‌الله دژکام همچنین به تفسیر آیه ۳۱ سوره نسا پرداخت و با بیان اینکه خدای متعال دراین سوره مبارکه و در این آیه پنج گناه و گناهان دیگری که ممکن است همان حکم را داشته باشد یک جا نام آنها را گناه کبیره گذاشته است، گفت: خدواند می‌فرماید اگر از گناهان کبیره اجتناب کنید بقیه گناهان را هم می بخشم. به شیطان می‌گوییم اگر هدف فریب دادن ما را داری ما سر توبه و انابه به درگاه خداوند می‌بریم حال اگر میتوانی چاره کن، خدا طرف انسان است و طرف شیطان نیست و زور شیطان به شما نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه همه ما باید تلاش کنیم که گناهان کبیره انجام ندهیم و نسبت به سایر گناهان هم استغفار کنیم، گفت:  خداوند این قدر کار را آسان کرده تا ما ناامید نشویم و به درگاه او برگردیم و شیطان را ناامید کنیم.