بیش از ۱۵ درصد مردم خوزستان هنوز دُز دوم واکسن را تزریق نکرده اند

بیش از ۱۵ درصد مردم خوزستان هنوز دُز دوم واکسن را تزریق نکرده اند

 دبیر شورای سلامت اهواز ضمن تاکید بر ضرورت تزریق سه دُز واکسن در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: ۱۵.۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این استان تاکنون دُز دوم واکسن را تزریق نکرده اند که این موضوع جای نگرانی دارد.

امراله مردانی اظهار داشت: تاکنون حدود ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و این روند همچنان در حال انجام است.

وی افزود: از این تعداد واکسن سه میلیون و ۱۴۷ هزار دُز در نوبت اول، ۲ میلیون و ۵۴۹ هزار دُز نوبت دوم و ۴۱۳ هزار دُز در نوبت سوم تزریق شده است.

مردانی یادآور شد: اکنون شرایط استان از نظر بیماری پایدار بوده لذا از افرادی که هنوز برای دریافت دُز دوم واکسن اقدام نکرده اند انتظار می رود هر چه سریعتر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز درصد پوشش روزانه واکسیناسیون نوبت اول، دوم و سوم در خوزستان را به ترتیب ۰.۱، ۰.۲ و ۰.۵ درصد عنوان کرد و گفت: پوشش نوبت اول، دوم و سوم واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال استان نیز به ترتیب ۸۳.۱، ۶۷.۴ و ۱۱ درصد است.

وی بیان کرد: پوشش نوبت اول، دوم و سوم واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال خوزستان نیز به ترتیب ۸۳.۳ ،  ۶۸.۲ و ۱۲.۵ درصد است همچنین پوشش نوبت اول و دوم واکسیناسیون در افراد ۱۲ تا ۱۸ سال به ترتیب ۸۱.۵ و ۶۱.۶ درصد می باشد.

مردانی گفت: پوشش نوبت اول،  دوم و سوم واکسیناسیون در شرق اهواز ۹۳.۴ ، ۷۶.۷ و ۱۳.۹۲ درصد و در غرب اهواز به ترتیب ۹۳.۳ و ۷۳.۸ و ۱۴.۳۶ درصد است که این روند همچنان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به کرونا و به ویژه سویه اُمیکرون مهم است افزود: با توجه به وجود سویه اُمیکرون در کشور نباید فریب شرایط کنونی را بخوریم و عادی انگاری را در جامعه رواج دهیم.