درخشش نخبگان فارس در مسابقات اختراعات آلمان

درخشش نخبگان فارس در مسابقات اختراعات آلمان

مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌ها “IENA “ کشور آلمان، با حضور شرکت کنندگانی از سراسر جهان برگزار شد و تیم شرکت کننده از استان فارس در گروه پزشکی و جراحی  موفق شد برای طرح‌ ابداعی و اختراعی خود، مدال برنز را کسب کند.

در این دوره از رقابت‌ها، طرح دستگاه کانولای اتوماتیک ساکشنی با قابلیت استخراج و انتقال چربی ابداع و اختراع شده توسط محمدرضا زارع، جلال حاجی زاده ،زهره مقامی و محمد درایش عنوان سوم  و مدال برنز را کسب کرد.

محمدرضا زارع یکی از اعضای این گروه در این خصوص گفت: نوآوری در تجهیزات پزشکی، خصوصا در زمینه جراحی و در کنار دانش و مهارت پزشک متخصص و جراح و تیم جراحی، لازمه پیشرفت در تشخیص و درمان است.

او با یادآوری اینکه همواره تجهیزات پزشکی به عنوان یکی از ارکان اصلی موفقیت در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌ها محسوب شده است، تاکید کرد: امروزه تلاش بر این است که در انجام جراحی، کمترین میزان برش و برداشت بافت را شاهد باشیم، بنابراین وسیله‌ای که بتواند به این موضوع کمک کرده و آسیب بافتهای بدن را به حداقل برساند، مد نظر همه کشورهاست.

جلال حاجی زاده، پزشک متخصص پوست و مو و دیگر عضو این گروه نیز در این باره گفت: کانولای اتوماتیک ساکشنی در واقع باعث می‌شود که ساکشن بافت چربی راحت تر و با آسیب کمتری به بافت چربی انجام و در نتیجه نتیجه کار بهتر و مدت نقاهت بیمار کمتر شود.

محمد درایش، پزشک متخصص پوست و یکی دیگر از اعضای گروه اعزامی فارس هم  اظهار داشت: با توجه به امکان کنترل بهتر کانولا در حین ساکشن چربی احتمال ایجاد عوارض بسیار کمتر خواهد شد و مدت زمان انجام عمل نیز کاهش می یابد.

زهره مقامی، پزشک متخصص پوست و عضوی از این گروه با اشاره به اینکه در اعمال زیبایی و هم چنین درمانی در ناحیه صورت، همه افراد خصوصا بانوان بسیار محتاطانه عمل می‌کنند، گفت: این دستگاه به پزشک جراح کمک خواهد کرد که عمل بهتری را داشته باشد.

محمدرضا زارع مخترع بین المللی پزشکی و جراحی و عضو رسمی فدراسیون جهانی مخترعین، جلال حاجی زاده متخصص پوست و مو و عضو رسمی فدراسیون جهانی مخترعین، زهره مقامی متخصص پوست و مو و عضو رسمی فدراسیون جهانی مخترعین، محمد درایش متخصص پوست و مو  اعضای گروه ابداع، طراحی و تولید دستگاه‌ یاد شده هستند.