۹۸۶ هکتار از باغات گروه یک شیراز باقی مانده است

۹۸۶ هکتار از باغات گروه یک شیراز باقی مانده است

سرپرست اداره استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز گفت: مساحت باغات گروه یک شیراز اکنون ۹۸۶ هکتار است که حفاظت از آن خط قرمز مدیریت ارشد استان و شیراز است.

محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه افزود: باغات گروه یک شیراز به آن دسته از باغهای سرسبز این شهر در محدوده قصردشت گفته می‌شود که شهرداری شیراز و استانداری فارس اجازه تغییر کاربری حتی یک مترمربع از این باغات را نمی دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعاً هزار و ۴۳۱ هکتار باغ در شیراز وجود دارد عنوان کرد: مساحت باغات گروه یک شیراز اکنون ۹۸۶ هکتار است و گروه ۲ نیز شامل ۱۸ هکتار و حریم کمربندی سبز شیراز می شود.

سرپرست اداره استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز افزود: ۳۷ هکتار از باغات شیراز نیز در گروه ۳ شامل بافت روستایی مانند مهدی آباد و دینکان قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۷۸ هکتار از باغات شیراز نیز در قالب گروه ۴ و ساخت و سازهای پراکنده در سطح شهر شیراز قرار دارد اظهار کرد: باغات فاز یک گروه ۵ شیراز نیز ۱۷۱ هکتار در منطقه دراک و ۵۲ هکتار نیز در مناطق دنا و صرافی قرار گرفته است.

اسماعیلی ادامه داد: در فاز ۲ گروه ۵ باغات شیراز نیز ۸۹ هکتار باغ وجود دارد که جمعاً در قالب همه گروه های باغات هزار و ۴۳۱ هکتار باغ در شیراز وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت ارشد شهری و استانی فارس برای حفظ باغات گروه یک شیراز پافشاری دارد و هیچ نوع تغییر کاربری در این حوزه اجازه داده نمی شود گفت: بر اساس قانون می توان باغ های فاز یک گروه پنج را با هدف نگهداری از باغات گروه یک تغییر کاربری داد.