۸۰۰ زندانی استان فارس با پابند الکترونیک آزاد شدند

هدف از اجرای این طرح، ارتقای خدمات زندانیان در بستر فناوری‌های نوین است

۸۰۰ زندانی استان فارس با پابند الکترونیک آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: از ابتدای امسال و با هدف ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان و در اجرای آیین نامه اجرایی مراقبت الکترونیک (مصوب ۱۳۹۷) در حال حاضر تعداد ۸۰۰ نفر از زندانیان استان با پابند الکترونیک تحت مراقبت مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی قرار گرفته اند.

ابراهیمی افزود: تعداد زندانیان مورد پذیرش در مرکز مراقبت الکترونیک استان فارس، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کمی داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان فارس بیان کرد: این افزایش در استفاده از پابند الکترونیک در اجرای سند تحول قضایی و اولویت‌های ابلاغی سازمان زندان‌های کشور مبنی بر ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری، با تعامل مؤثر مراجع قضایی استان محقق شده و محکومان حائز شرایط قانونی با استفاده از پابند الکترونیک در محدوده مشخص، خارج از زندان، دوران حبس خود را سپری می‌کنند.

ابراهیمی توضیح داد: هدف از اجرای ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی، ارتقای خدمات زندانیان در بستر فناوری‌های نوین بر اساس شاخص‌های سند تحول قضایی است که به طور قطع استفاده از این ظرفیت‌ها نقش ویژه‌ای در باز اجتماعی کردن زندانی و حمایت از خانواده وی دارد.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از مراقبت الکترونیک برای افراد واجد شرایط، ارتقا شاخص‌ها و مؤلفه‌های مرتبط با حقوق شهروندی شامل حضور زندانی در محیط خانواده، پیشگیری از هم نشینی با زندانیان سابقه دار در محیط زندان، کاهش هزینه‌های دولتی و امکان ادامه کار و فعالیت‌های اجتماعی در برخی موارد است.