۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان بوشهر افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود

۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان بوشهر افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر گفت: قرار است در این سفر ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و یا کلنگ‌زنی شود.

احمد محمدی‌زاده صبح امروز در نشست با مسئولان اقتصادی و بانک‌های استان بوشهر با تأکید بر جبران عقب‌ماندگی‌ها در بخش‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی، اظهار داشت: مدیران بانک‌ها باید نقش خود را در طرح‌ها بیشتر و مسئولان نیز از ظرفیت بانک‌ها بیشتر استفاده کنند.

وی بر استفاده از منابع بانک‌ها در تسهیلات ماده 56 تأکید کرد و گفت: از منابع بانک‌ها در بخش تولید، صنعت، کشاورزی و طرح‌های گردشگری بیشتر استفاده شود.

استاندار بوشهر با تأکید بر تسریع در پرداخت به حوزه ازدواج و فرزندآوری گفت: وضعیت مصارف به منابع بانک‌ها باید تعیین و مشخص شود.

محمدی‌زاده از سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و افزود: در سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر چند اقدام مهم و اساسی انجام می‌شود که افتتاح و یا عملیات اجرایی 70 هزار میلیارد تومان پروژه از آن جمله است.

وی با بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی پروژه‌ها از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت مورد توجه ویژه قرار دارد گفت: باید برای تسریع در تحقق این مهم منابع اعتباری لازم تخصیص یابد که نقش بانک‌ها در این عرصه بسیار مهم و اثرگذار است.

استاندار بوشهر تسریع در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: حل مشکلات مردم به ویژه جوانان در حوزه اشتغال، ازدواج و مسکن از اولویت‌ها که بانک‌ها باید نقش خود را افزایش دهند.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری ایجاد اشتغال از سوی مسئولان انجام می‌شود افزود: باید از همه منابع اعتباری و ظرفیت‌ها از جمله منابع بانک‌ها استفاده حداکثری شود.

وی از ارزیابی عملکرد بانک‌ها در ساخت واحدهای مسکونی خود مالکی، مسکن روستایی و 99 ساله خبر داد و خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید عقب‌ماندگی خود را در پرداخت تسهیلات در ساخت مسکن جبران کنند.

استاندار بوشهر تأکید کرد: نسبت مصارف و منابع بانک‌ها باید به 85 درصد برسد.

محمدی‌زاده یکی از پروژه‌های مهم استان بوشهر را آزادراه بوشهر به شیراز دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل کنسرسیوم آزادراه بوشهر یک ضرورت است و بانک‌ها در این عرصه نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

وی با تأکید بر شکل‌گیری کنسرسیوم پروژه آزادراه بوشهر گفت: برای اجرا این پروژه تا 40 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

استاندار بوشهر اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را یک ضرورت دانست و بیان کرد: باید در رفع مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و سرمایه‌گذاری بر اساس مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از هیچ کوششی فروگذاری نشود.