۶۷ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

۶۷ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

جانشین رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت:  وجود ۶۷ نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی امنیت جاده های این استان را با مشکل مواجه کرده است.

 سرهنگ علی دانایار روز جمعه اظهار داشت: بیش از ۳۰ درصد تصادفات راندگی در کهگیلویه و بویراحمد در نقاط حادثه خیز اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه فقط ۲۰ نقطه حادثه خیر در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد ترمیم شد گفت: قرار گرفتن نقاط حادثه خیر در مناطق کوهستانی و کمبود اعتبار کافی اصلی ترین دلایل تاخیر در ترمیم این نقاط است.

جانشین رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: غیراستاندارد بودن بخش های از محورهای ارتباطی و رعایت نکردن قوانین رانندگی به وسیله رانندگان منجر به بروز تصادفات رانندگی می شود.

سرهنگ دانایار عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده تا کنون  ۹۰ نقطه حادثه‌خیز کم‌هزینه و پرهزینه در جاده‌های اصلی و فرعی کهگیلویه و بویراحمد اصلاح شد.

 در سفر رئیس جمهور به استان بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیر در محورهای ارتباطی استان تخصیص داده شد که در صورت دریافت این اعتبار عملیات ترمیم این نقاط شروع می‌شود.

 استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶هزار کیلومترمربع مساحت و قرار داشتن در منطقه‌ای کوهستانی به هزینه های چند برابری برای احداث راه های ارتباطی نسبت به بسیاری از مناطق کشور نیاز دارد.