۶۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی کهگیلویه و بویراحمد بذرکاری شد

پویش امروز در منطقه "کُناره"یاسوج برگزار شد

۶۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی کهگیلویه و بویراحمد بذرکاری شد
استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری  منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲ هزار هکتار مشخص شده عرصه‌های جنگلی برای احیا و بذرکاری در سال‌جاری، تاکنون ۶۰۰ هکتار بذرکاری در قالب پوشش های مختلف انجام شد.

احمد بهمنی نژاد افزود: امروز؛ بر اساس زنجیره ای از پویش های تعریف شده منابع طبیعی برای احیای ۲ هزار هکتار، در پویشی بذرکاری بلوط و بادام تلخ در ۵۰ هکتار انجام شد.

وی ادامه داد: پویش امروز در منطقه "کُناره"یاسوج،(که در سال‌های گذشته دچار اتش سوزی شد)با همکاری بسیج سازندگی، اداره کل منابع طبیعی، دیگر بخش ها و سازمان های مختلف، تشکل های مردم نهاد، دوستداران طبیعت و جوامع محلی با مشارکت بالغ بر ۱۵۰ نفر، برگزار شد.

بهمنی نژاد تاکید کرد: مزیت این پویش علاوه بر احیای عرصه از طریق بذرکاری، فرهنگ سازی جهت حفاظت و طبیعت دوستی در بین مردم، ترویج می شود.

وی یادآور شد: سازمان منابع طبیعی کشور چند سالی است که به این نتیجه رسید که حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به خصوص جنگل‌ها بدون مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌ها و احیای آنها، کاری بسیار دشوار است.

رئیس اداره جنگل‌داری منابع طبیعی استان، تصریح کرد: عوامل زیادی منابع طبیعی( همانند: آتش سوزی، آفات) را تخریب می کند که احیا و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به تنهایی، از عهده منابع طبیعی خارج است و لازم است با مشارکت دادن مردم و سایر سازمان ها، برای رسیدن به این اهداف، اقدام کرد

بهمنی نژاد اظهار امیدواری کرد، پویش هایی که در هفته های آینده انجام می شود جوامع محلی و دوستداران طبیعی مشارکت بیشتری داشته باشند.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از ۵۰ گونه درختی و درختچه ای دارد که ۷۰ درصد جنگل های استان را ، درخت بلوط پوشش می دهد و در سال گذشته، ۲۶هزار هکتار از جنگل های بلوط استان درگیر آفت برگخوار بلوط شد