۶۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری بوشهر اختصاص یافت

۶۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری بوشهر اختصاص یافت

استاندار بوشهر گفت: برای تسریع در اجرای پروژه‌های راهداری و حمل و نقل استان، توافق برای اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان به صورت سهم جداگانه بین استان بوشهر و سازمان راهداری و حمل و نقل صورت گرفت.

احمد محمدی زاده در نشست با معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به نقش و جایگاه استان بوشهر در عرصه تولید و اقتصاد کشور افزود: یکی از اولویت‌های مهم در عرصه اقتصاد حمل و نقل است و برای تسریع در اجرای طرح‌های راهداری در استان باید اقدامات مهمی انجام دهیم.

وی بیان کرد: برای تسریع در اجرای پروژه‌های راهداری و حمل و نقل استان بوشهر، توافق اولیه برای اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان به صورت سهم جداگانه بین استان بوشهر و سازمان راهداری و حمل و نقل صورت گرفت.

استاندار بوشهر یاد آور شد: با توجه به آمادگی سازمان راهداری و حمل و نقل برای حمایت مالی از پروژه‌های راهداری استان، پیگیری لازم از سوی استان بوشهر برای تامین ماشین آلات مورد نیاز سازمان راهداری انجام خواهد شد.

محمدی زاده گفت: ظرفیت ماشین آلات موجود در استان مطلوب است و تلاش میکنیم با همکاری شرکت‌های مختلف نسبت به تامین ماشین آلات مورد نیاز سازمان راهداری و حمل و نقل اقدام لازم انجام شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های حمیدرضا علم مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل استان بوشهر، اقدامات ایشان در مورد مدیریت این سازمان در استان را ستود و برای عبدالکریم اخترشناس مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.

داریوش امانی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور هم گفت: اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ۲۲۰ میلیارد تومان برای سالجاری اعلام شده که براساس توافق انجام شده این سقف اعتباری در سطح ملی به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد و معادل همین اعتبار نیز از طرف استان باید تامین شود.

وی ادامه داد: براساس تفاهم بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استانداری بوشهر ۵۰ درصد این اعتبارات از طرف سازمان و ۵۰ درصد نیز از استان تامین می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور بیان کرد: امانی اظهار کرد: با تخصیص این میزان اعتبار رسیدگی به راه‌ها، ایمن سازی مسیرها، روکش آسفالت، خط کشی و مسائلی که مربوط به راهداری است مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

امانی در خصوص تامین ماشین آلات راهداری نیز گفت: با توجه به توانمندی استان بوشهر در منطقه عسلویه در خصوص ماشین آلات راهسازی قرار شد استاندار بوشهر هماهنگی لازم را با منطقه عسلویه داشته باشند تا بتوانیم تهاتری در خصوص پروژه‌های راهسازی و راهداری با شرکت‌های گاز و نفت داشته باشیم.

 وی اظهار کرد: همچنین مجموعه‌های نفت و گاز در منطقه عسلویه نیز متعهد شوند ماشین آلات بازسازی و نوسازی شده را در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار دهند تا امسال شاهد رخداداهای خوبی در بحث جوان سازی ماشین آلات راهداری استان داشته باشیم.