۶۰ متهم در طرح ارتقای امنیت اجتماعی آبادان دستگیر شدند

۶۰ متهم در طرح ارتقای امنیت اجتماعی آبادان دستگیر شدند
عکس تزئینی است

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: در سه روز گذشته پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی و عملیات‌های پیچیده، طرح رعد در جهت ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان اجرایی شد و ۶۰ متهم شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ کیومرث کشوری با بیان اینکه ۹ نفر محکوم متواری در این طرح شناسایی و دستگیر شدند، افزود: اعضای یک باند سازمان یافته در انواع جرائم بخصوص سرقت گوشی موبایل و مغازه متلاشی شده و ۲۱ نفر از سارقان که بیشتر حرفه‌ای و سابقه دار و زورگیر بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: از مخفیگاه متهمان چهار دستگاه موتورسیکلت سرقتی ،۱۲ دستگاه گوشی تلفن همراه، هفت دستگاه پمپ آب منازل خانگی،۶ قبضه سلاح سرد چاقو و قمه،۱۳۲ متر کابل برق مسروقه همراه با آهن آلات وسایر مشاعات ساختمانی کشف و ضبط شد.

سرهنگ کشوری پیرامون برخورد با موتورسیکلت‌ها و خودروهای متخلف و هنجارشکن گفت: در این طرح سه روزه، کلانتری‌ها با کمک یگان امداد و پلیس راهور موفق شدند تعداد ۲۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف، هنجارشکن و فاقد مدارک قانونی را توقیف و به پارکینگ انتقال دهند.

وی به جمع آوری ۱۰معتاد متجاهر در سطح شهرستان و تحویل آنان به مراکز بازپروری اشاره کرد و افزود: همچنین در راستای برخورد قاطع با سوداگران مرگ، پلیس موفق شد ۱۲خرده فروش مواد مخدر در عملیات‌های جداگانه شناسایی و دستگیر کند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان بیان کرد: بیش از یک کیلوگرم تریاک، ۸۹۰ عدد قرص روانگردان و سه کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از محل اختفای متهمان کشف و ضبط شد.

وی به دستگیری۲ دارنده سلاح غیرمجاز، ۲عامل تیراندازی درب منازل و کشف۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری اشاره کرد و بیان کرد: در جهت جلوگیری از کالای قاچاق و کنترل مبادی ورودی و خروجی اقلامی کشف و ضبط شد و چهار نفر متهم در این زمینه دستگیر شدند.

کشوری ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه در این مرحله از طرح رعد پلیس را چهار میلیارد و۸۳۰ میلیون ریال ارزیابی کرد و گفت: برای افراد دستگیری شده پرونده قضایی تشکیل و به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع داده شدند.