۴۸ کشته در حمله مردان مسلح به ساکنان سه روستا در نیجریه

۴۸ کشته در حمله مردان مسلح به ساکنان سه روستا در نیجریه

یک مقام محلی و یکی از ساکنان شمال غرب نیجریه روز یکشنبه اعلام کردند در حملات مردان مسلح به سه روستا در ایالت زامفارا در شمال غرب نیجریه دست کم ۴۸ نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کانو، این خشونت‌ها به لحاظ تاریخی تازه‌ترین خشونت‌هایی هستند که به باند‌های جنایتکار موسوم به «راهزن» که از سال‌ها پیش در مرکز و شمال غرب نیجریه رعب و وحشت ایجاد کرده اند، نسبت داده شده است. این گروه‌ها به ربودن و کشتن ساکنان محلی و غارت در منطقه دست می‌زنند.

امینو سلیمان، یک مقام دولتی ناحیه باکورا، ضمن تایید آماری که یکی از ساکنان محلی ارائه کرده بود، گفت: «در کل ۴۸ نفر به دست راهزنان در سه روستا (دامری، سابون گارین و کالاهه) در حملات بعد از ظهر روز جمعه کشته شده اند».

سلیمان تصریح کرد: روستای دامری بیشترین صدمات را متحمل شده است به طوری که در آنجا راهزنان ۳۲ نفر از جمله دو پلیس را کشته اند.

وی همچنین گفت: «مردان مسلح به بیمارستانی در دامری حمله کردند و در آنجا بیمارانی را که درمان می‌شدند، کشتند. آن‌ها همچنین ضمن آتش زدن خودرو پلیس، دو نفر از اعضای نیرو‌های امنیتی را نیز کشتند».

به گفته همین منبع، ارتش نیجریه به دنبال این حمله در منطقه مستقر شد و موفق شد مهاجمان را فراری دهد.

ابوبکر مایگورو، یکی از ساکنان دامری نیز همین آمار را ارائه و به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد «ما ۴۸ نفر را که در حملات کشته شده بودند، به خاک سپردیم».

وی افزود: رسیدن نظامیان راهزنان را مجبور به عقب نشینی کرد و آن‌ها مجبور شدند احشام و مواد غذایی را که غارت کرده بودند، به جا بگذارند.