۴۰ گره ترافیکی شهر دزفول نیازمند ساماندهی هستند

۴۰ گره ترافیکی شهر دزفول نیازمند ساماندهی هستند
تا پایان سال ۳۰ نقطه ترافیکی تعیین تکلیف خواهند شد

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به وجود حدود ۴۰ گره ترافیکی در این شهر افزود: این گره‌های ترافیکی باید ساماندهی و هرچه سریعتر در مورد آنها تصمیم گیری شود.

محمدحسن پرآور افزود: یکی از گره‌های ترافیکی دزفول، پل سوم و میدان رودبند است که رانندگان هنگام ورود به این نقطه دچار سردرگمی می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: تقاطع شریعتی و پیام آوران نیز مشکل ترافیکی داشت که با راه اندازی چراغ قرمز مشکل آن برطرف و باعث رضایت شهروندان شد.

وی بر ضرورت رفع مشکل ترافیک دزفول براساس پیش بینی مهندسان مشاور طرح جامع ترافیک تاکید کرد و گفت: احداث هرگونه دوربرگردان، چهارراه و میدان از این پس سلیقه‌ای نخواهد بود و براساس میزان ترافیک، تعداد خودروها و دسترسی‌ها انجام می‌شود.

پرآور اضافه کرد: آمارگیری در این زمینه در حال انجام است که تا پایان سال ۳۰ نقطه ترافیکی تعیین تکلیف خواهند شد تا به مرحله اجرا درآمده و مشکلات مردم به حداقل برسند.

وی به وجود ۵۲ پارکینگ روباز و مسقف در سطح شهر دزفول اشاره کرد و گفت: کارشناسان مشاور، این پارکینگ‌ها را ساماندهی خواهند کرد چراکه در برخی موارد یک خودرو از صبح تا شب مقابل یک فروشگاه پارک می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه مردم باید مسئولیت پذیری بیشتری در این خصوص داشته باشند، اظهار داشت: تلاش می‌شود با نصب دوربین‌ها، امنیت کنترل شود ضمن اینکه پیمانکاران توانمند و مسوولیت پذیر برای پارکینگ‌ها بکار گرفته خواهد شد.

شهردار دزفول نیز پیش از این از اجرای طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک دزفول با همکاری مرکز تحقیقات مهندسی دانشگاه تربیت مدرس تهران خبر داده بود.