۴ کشته و ۵۲۲ مجروح حاصل تصادفات جاده‌ای فارس

۴ کشته و ۵۲۲ مجروح حاصل تصادفات جاده‌ای فارس

محمد جواد مرادیان از برقراری ۱۰ هزار و ۸۲۷ مورد تماس در بازه زمانی (۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ تا یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) با سامانه ۱۱۵ اورژانس استان فارس خبر داد و گفت: در همین مدت ۳ فروند بالگرد برای انتقال بیماران و مصدومان حوادث ترافیکی به پرواز درآمده است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از مرگ ۴ نفر در حوادث ترافیکی جاده‌ای و شهری خبر داد و افزود: متاسفانه ۵۲۲ نفر نیز مصدوم شدند که ۱۵۲ نفر در محل حادثه درمان و ۳۷۰ نفر پس از دریافت خدمات پزشکی اولیه توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی استان اعزام شدند.

رئیس اورژانس استان فارس تعداد کل ماموریت‌های انجام شده توسط تکنسین‌ها را ۲ هزار و ۳۱۸ مورد اعلام کرد و بیان کرد: ۹۰۸ ماموریت جاده ای، یک‌هزار و ۴۱۰ ماموریت شهری و ۴۳۱ مورد ماموریت حوادث ترافیکی بوده است.

مرادیان، تعداد ماموریت‌های ترافیکی جاده‌ای ۱۶۷ و ماموریت‌های ترافیکی شهری را ۲۶۴ مورد اعلام کرد و گفت: بنابر گزارش پلیس تخطی از سرعت مطمئنه، توجه نکردن به جلو و انحراف به چپ علت این سوانح رانندگی بوده است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس به آمادگی امدادگران اورژانس ۱۱۵ اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۰ پایگاه زمینی، پنج پایگاه هوایی، دو پایگاه موتوری و دو پایگاه اتوبوس آمبولانس در استان فعال است.