۳۶۹۰ ابتلا و ۶۶ فوتی؛ جدیدترین آمار روزانه کرونا در ایران

شناسایی ۴۷۱ مبتلا به کرونا طی یکروز در فارس

۳۶۹۰ ابتلا و ۶۶ فوتی؛ جدیدترین آمار روزانه کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت طی شبانه‌روز گذشته ۳۶۹۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۶۶ بیمار نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

از دیروز تا امروز ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۵۳۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۳ هزار و ۲۸۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۱۳۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۳ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۶۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تزریق بیش از ۲۵ هزار دز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته

همچنین تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۱۱۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۴۳ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر نیز دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۲۱۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۵ هزار و ۴۱۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

شناسایی ۴۷۱ مبتلا به کرونا طی یکروز در فارس

آخرین گزارش از وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکی از تداوم روند افزایشی ابتلا و موارد بستری و فوتی بوده به طوریکه تنها طی یکروز گذشته در این استان ۴۷۱ مورد مثبت شناسایی شده است.

براساس آخرین گزارش آماری وضعیت شیوع کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح جمعه ۲۸ مرداد، دو میلیون و ۲۱۱ هزار و ۴۵۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه و منجر به شناسایی ۶۵۲ هزار و ۲۸۴ بیمار مثبت شده است.

همچنین از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۹۸ هزار و ۱۱۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۸ هزار و ۹۹۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۱۳ هزار و ۳۴۰ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۳ هزار و ۲۸۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزاش حاکی است، با بستری ۱۰۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۵۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۹۴ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۴۰ هزار و ۴۳۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

گفتنی است، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۳۴ هزار و ۳۷۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۹ هزار و ۱۵۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۶۷ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۶۳۷ دُز نوبت سوم و ۱۰۵ هزار و دوازده دُز یادآور واکسن بوده است.