۳۵ فروند شناور در خلیج فارس آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی

۳۵ فروند شناور در خلیج فارس آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان گفت: ۳۵ فروند شناور مسافری با سه‌ هزار و ۶۸۲ نفر گنجایش در بنادر مرکز و شرق این استان آماده خدمات‌دهی به مسافران نوروز ۱۴۰۱ است. 

حمیدرضا محمدحسینی‌ تختی صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش ضریب ایمنی دریانورد‌ی ناوگان گردشگری دریایی در بنادر مرکز و شرق استان هرمزگان اظهار داشت: به‌منظور تأمین و ارتقای ایمنی سفرهایی دریایی گردشگران تاکنون چندین جلسه با ارگان‌های همکار و بنادر زیرمجموعه، بازرسان اجرای طرح، همیاران ناجی و برج‌های کنترل برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به نشست‌های مستمر صورت گرفته و لزوم همکاری تمام بخش‌های مربوطه با استقرار اکیپ‌های نوروزی برای رفاه حال هموطنان و نیز اطلاع‌رسانی گسترده در این رابطه، در صورت ابلاغیه ستاد ملی کرونا از 25 اسفندماه 1400 خدمات‌رسانی ویژه نوروز 1401 آغاز می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان  با اشاره به هشدارهای مکرر حوزه سلامت مبنی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس سویه‌های جدید کرونا، بیان کرد: با وجود آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای طرح تسهیل سفرهایی دریایی ویژه نوروز 1401، برگزاری طرح مذکور منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است.

محمدحسینی افزود: اماکنی از جمله خور آذینی، بندر کوهستک، ساحل مقسا، خور خلاصی، تالاب تیاب در شرق استان و بنادر شهید حقانی و هرمز در مرکز استان از آموزش‌های لازم در حوزه‌های ایمنی و مراقبتی برخوردار شده‌اند تا سفری خاطره‌انگیز و ایمن را در ایام نوروز برای هموطنان رقم زنند.

وی حفظ ایمنی و سلامت مسافران و گردشگران را از اهداف مهم سازمان بنادر عنوان کرد و گفت: به منظور حفظ ایمنی و سلامت هموطنان گرامی در تمام خورها و بنادر تفریحی حضور همیاران ناجی به‌صورت 24 ساعته پیش‌بینی شده و رعایت الزامات بهداشتی و مراقبتی در تمام اماکن تفریحی و گردشگری بنادر شرق هرمزگان ضروری است.