۲۷۲ قلاده سگ در بوشهر راهی کمپ شدند

۲۷۲ قلاده سگ در بوشهر راهی کمپ شدند
زیرساخت‌های کمپ فراهم شده و کمبودها درحال برطرف شدن است

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر بوشهر گفت: ۲۷۲ قلاده سگ در مرحله دوم طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب جمع آوری شد.

حمیده هلال بحر رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:  با توجه به مزاحمت‌ها و صدمات وارده سگ‌های بلاصاحب به شهروندان و همچنین ایجاد آلودگی‌های محیطی و تقاضای مکرر همشهریان، این موضوع از اولویت‌های شورای ششم قرار گرفت. 

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر بوشهر افزود: پس از اتمام مرحله اول طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، اوایل امسال با مصوبه شورا مرحله دوم  از ۲۱ تیرماه  به مدت یکسال شروع شده که تا اوایل  شهریور تا کنون ۲۷۲ قلاده سگ زنده گیری و به محل کمپ نگهداری انتقال داده شده است.

وی ادامه داد: با پیگیرهای که صورت گرفت زیرساخت‌های کمپ فراهم شده و کمبودها درحال برطرف شدن است و قرارداد با دامپزشک جهت معاینه و عقیم سازی نیز صورت گرفته که با عنایت به دستور العمل ابلاغی از وزارت کشور طرح با دقت و سرعت در حال اجرا است.

این مقام مسئول بیان داشت: سامانه "الو پناه" بزودی راه اندازی می‌شود که شهروندان می‌توانند با تماس با این سامانه محل تجمع سگ‌های بلاصاحب را اعلام کنند تا اکیپ جمع آوری با حضور در محل نسبت به زنده گیری و جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و انتقال آن‌ها به کمپ اقدام کند.