۲ پژوهش‌سرای نانوتکنولوژی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

۲ پژوهش‌سرای نانوتکنولوژی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود
انتظار داریم خیرین و استانداری در این حوزه کمک کنند

 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از راه‌اندازی دو پژوهش‌سرای نانوتکنولوژی در استان خبر داد.

مسعود حمیدی‌نژاد در مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر استان خوزستان که امروز (۸ بهمن‌ماه) در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اعتقادات ما به عنوان اولین گام برای حرکت در مسیر، پژوهش است و فرمایشات اخیر رهبری در خصوص جهاد تبیین نیز به نوعی بخشی از آن به اندیشه و پژوهش بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه پژوهش مسیر آینده دانش‌آموزان را تضمین می‌کند، افزود: در مدارس طرح‌هایی مانند طرح جابر بن حیان برگزار می‌شود که در قالب آن در دوره متوسطه ۳۸۱ طرح اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کسب سه مقام کشوری توسط دانش‌آموزان و ۱۸ مقام استانی در جشنواره پایان‌نامه‌های برتر نمونه‌های تلاش دانش‌آموزان در کنار ۸۷ مقام استانی در جشنواره معلم‌پژوهنده در حوزه پژوهش است. امسال حداقل چهار معلم‌پژوهنده برتر نیز داشتیم.

حمیدی‌نژاد ادامه داد: در خوزستان پژوهش‌سرا داریم اما استقبال از آن در جای جای اهواز بسیار متفاوت است؛ البته امکانات ما نیز متفاوت است و در این خصوص باید آموزش و پرورش را به صورت ویژه دید.

وی با اشاره به امکانات خوب پژوهش‌سرای غدیر اهواز و استقبال دانش‌آموزان عنوان کرد: دانش‌آموزان مشتاق هستند اما متاسفانه در بخش‌های دیگر و نواحی و شهرستان‌های دیگر امکانات و تجهیزات نداریم و انتظار داریم خیرین و استانداری در این حوزه کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در خوزستان یک پژوهش‌سرای نانوتکنولوژی داریم و  تلاش کردیم امسال دومین و سومین پژوهش‌سرای نانو را نیز راه‌اندازی کنیم. در این حوزه دانش‌آموزان پژوهشگر، خلاق و مبتکر داریم اما باید رشد کنند.