۲ طایفه در خرمشهر با یکدیگر صلح و سازش کردند

۲ طایفه در خرمشهر با یکدیگر صلح و سازش کردند

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: ۲ طایفه در خرمشهر در پویش «به- عشق- امام- حسین- می- بخشم» همدیگر را بخشیدند و با هم صلح و سازش کردند.

 علیرضا باوی در این باره اظهار کرد: دو سال پیش نزاع دست جمعی در خرمشهر بین دو طایفه رخ داد که باعث قتل یک نفر و ایجاد اختلافات شدیدی میان این دو طایفه شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: با تشکیل پرونده در دادسرای خرمشهر، ۳۰ نفر در این نزاع دستگیر و تعدادی به اتهام قتل روانه زندان شدند.

وی بیان کرد: در راستای جلوگیری از تشدید اختلافات و پیشگیری از وقوع نزاع‌های دیگر بین این دو طایفه، پرونده‌ای برای صلح و سازش و اصلاح ذات البین به شعبه ۵۳ شورای حل اختلاف ویژه عشایر ارجاع داده شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان افزود: همان روز اعضای این شعبه با همکاری ستاد صبر و همیاران صلح با حضور و تشکیل جلساتی با بزرگان و ریش سفیدان ۲ طایفه و مذاکرات و رایزنی‌های فراوان، زمینه را برای حل و فصل بین آنها فراهم کردند.

وی اضافه کرد: همزمان با حلول ماه محرم و عزاداری‌های امام حسین (ع) خانواده مقتول با توجه به اینکه ارادت خاصی به حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس دارد به حرمت این ۲ معصوم و در پویش «به- عشق- حسین- می- بخشم» از قصاص و پیگیری موضوع قتل فرزندشان صرف نظر کرد.

باوی گفت: این دو طایفه در جلسه‌ای که با حضور اعضای شعبه ۵۳ شورای حل اختلاف ویژه عشایر ستاد صبر، همیاران صلح، سران عشایر معتمدین و مصلحین برگزار شد، همدیگر را بخشیدند و پس از دو سال این پرونده به صلح و سازش ختم شد.