شهردار مستعفی شیراز در دفاعیه اش چه گفت؟

شهردار مستعفی شیراز در دفاعیه اش چه گفت؟

سید احسان اصنافی، شهردار شیراز، استعفای خود را تسلیم شورا کرد و این تقاضا با اکثریت آرا پذیرفته شد.

سید احسان اصنافی عصر امروز شنبه ۲۱ مرداد، به دنبال برگزاری جلسه استیضاح، از پست خود استعفا داد که با موافقت شورای شهر مواجه شد.

سید احسان اصنافی بعد از این جلسه، طی پیامی خطاب به مردم شیراز بیان کرد: قریب ۱۰ ماه افتخار خدمتگزاری به شما شهروندان سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در ایران نصیب اینجانب شده ‌بود. در این مدت که امانتدار گوهر اعتماد شما بودم تلاش کردم تا با تاسی از رهنمودهای دین مبین اسلام و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از هیچ کوشش و تلاشی در راستای بهبود کیفیت زندگی در این شهر مذهبی، فرهنگی، تاریخی و ادبی مضایقه نکنم.

شهردار سابق شیراز در ادامه این پیام آورده است: حضور بنده به عنوان شهردار منتخب شیراز و استعفا از عضویت در شورای ششم شهر، تنها بر اساس دعوت و درخواستی بود که اعضای محترم شورا از بنده داشتند.

اصنافی با بیان اینکه با شناختی که از وضعیت شهر شیراز در حوزه‌های مختلف عمرانی، شهرسازی، مدیریت شهری و عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی داشتم، می‌دانستم و یقین داشتم دستیابی به اهداف و آرمان‌های متعالی و رفع مشکلات موجود و مبارزه قاطعانه با فساد، نیازمند آرامش، ثبات، برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری مجدانه و پرهیز از هرگونه حواشی سیاسی و غیر سیاسی است و یقیناً موفقیت هر فردی در کسوت شهردار در شهر راز، در گرو تحقق همین الزامات است، آورده است: اینک در پیشگاه خداوند متعال و شما شهروندان عزیز شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) شهادت می‌دهم در این مدت سیصد و چند روز تمام تلاشم را برای مبارزه مجدانه با فساد، جلوگیری از رانت، ایجاد تحولات بنیادین و نهایتا تعالی و پیشرفت شهر شیراز در همه ابعاد کردم و حال که این مسئولیت سترگ بر اساس تصمیم شورای شهر از روی دوش بنده برداشته شده، ضمن تشکر از اعضای محترم شورا، از مردم بصیر، انقلابی و فهیم شیراز صمیمانه طلب حلالیت و تشکر دارم و با خدای خود عهد بسته‌ام در هر زمان و هر مکان و در هر لباسی که به خدمتگزاری مشغول باشم، برای پیشرفت و تعالی شهرم شیراز و انقلاب عزیز اسلامی ملت ایران از هیچ کوششی فروگذار نکنم.

او همچنین در ادامه به صورت اختصار به برخی اقدامات و پروژه‌های بزرگ شهری که در این مدت آغاز و یا تکمیل شده اشاره و عنوان کرده است: امروز شهردار شیراز در حالی سکان شهرداری این کلانشهر را تحویل می‌دهد که همزمان حداقل ۱۵ کیلومتر بزرگراه و بولوار در حال ساخت دارد، همزمان حداقل ۳ هزار متر طول پل و تقاطع غیرهمسطح در دست ساخت است، همزمان ۹۵۰ متر طول تونل در حال حفاری و ساخت است و تقاطع چندسطحی مدافعان سلامت با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی طی ۹ ماه گذشته آماده افتتاح است.

اصنافی اضافه کرده است: همچنین ایستگاه‌های مختلف در خط دو مترو در مراحل نهایی ساخت قرار دارد و تست گرم بیش از ۵ کیلومتر از خط دو انجام گرفته است.

او با یادآوری اینکه حفاری خط سه به زودی با ورود دستگاه تی بی ام‌های جدید که در حال انتقال به شیراز است، شروع می‌شود، افزوده است: بیش از هزار میلیارد تومان برای مترو شیراز و خرید اتوبوس از مرکز جذب کرده‌ایم که در شیراز و در کشور بی سابقه بوده است.

شهردار سابق شیراز خاطرنشان کرده است: پروژه زیرگذر گویم در حال آماده سازی مسیرهای جایگزین آن است و با صاحبان املاک در مسیر مذاکره در حال انجام است. پروژه زیرگذر گویم حداقل ۱۰۰۰ متر طول دارد و در راستای تسهیل ترافیک در ورودی شمال غرب شیراز ساخته خواهد شد.

اصنافی اضافه کرده است: امکان سنجی تسهیل دسترسی کمربندی جنوبی به حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) که در شهرک‌ها و محله‌های مناطق ۲ ، ۴ ، ۵ ، ۸ و ۹ ارزش افزوده ایجاد می کند و یک پروژه زیرساختی است، در حال امکان سنجی نهایی است.

او خاطرنشان کرده است: پروژه‌هایی نیز در دوره ۴ - ۵ ساله گذشته متوقف بودند مانند تقاطع غیر همسطح نواب صفوی، دوربرگردان غیر همسطح نیایش، تقاطع غیر همسطح حافظ که ترافیک را از بزرگراه حسینی الهاشمی به بزرگراه در حال ساخت حافظ منتقل می‌کند که انشاءالله دولت در اجرای قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان وارد شود و بزرگراه حافظ به این قطعه متصل خواهد شد که بحث ورود ترافیک از آزادراه به این بخش از کلانشهر شیراز را تسهیل خواهد کرد، که این پروژه‌ها را شروع کردیم.

شهردار سابق شیراز همچنین با اشاره به انجام سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت تله کابین، تله‌سی‌یژ و شهربازی‌ها، اضافه کرده است: تفاهم نامه ساخت آکواریوم متفاوت و منحصر به فرد از آکواریوم‌های ساخته شده در ایران را نیز به امضا رساندیم.

اصناف مطرح کرده است: با این پروژه‌های تفریحی-گردشگری تلاش می‌شود که ماندگاری گردشگران به شهر شیراز یک روز، دو روز و بعضا سه روز افزایش یابد.شیب شکن‌ها در رودخانه‌های شهر، لوله گذاری آب‌های سطحی که تاب آوری شهر را افزایش می‌دهند در اولویت قرار گرفت که بخصوص در بارندگی اخیر رصد و نقاط مشکل دار را احصاء کردیم.

او در بخش از پیام طولانی خود آورده: اعتقاد واثق دارم وقتی پروژه‌ای کلنگ زنی می‌شود باید قبلا مشکلاتش حل شده باشد تا بلافاصله بتواند عملیات اجرایی آن شروع شده و هرچه زودتر بتواند طبق زمانبندی انجام و تقدیم شهروندان شود.۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر در سه ماه اخیر انجام شد، روکش بزرگراه سردار شهید استوار، روکش کامل تقاطع غیرهمسطح مدافعان سلامت، روکش آسفالت مسیر انحرافی زیرگذر گویم، تراش و ترمیم آسفالت بولوار استقلال، بولوار شهید چمران، کنارگذر ساحلی، خیابان شهدای حج، پل غدیر و لکه گیری معابر درجه یک و دو و فرعی‌های شهر انجام گرفته است.

شهردار اسبق شیراز یادآور شده است: با تمام اختلاف قیمتی که در قیر بوده و اینکه در مدت بسیار طولانی هم کمبود و عدم عرضه قیر وجود داشت ما در فصل خوب امسال ابتدا تا پایان اردیبهشت لکه گیری معابر را انجام دادیم و از اوایل تابستان هم تراش و ترمیم و روکش آسفالت معابر را شروع کردیم.

اصنافی اضافه کرده است: درباره معابر خاکی شهر که از ابتدا مورد تاکید بود بحث این است که اکنون وضعیت قیر بهبود یافته آیا دستگاههای خدمات رسان در این معابر که تازه ساز هستند قصد خدمات رسانی دارند یا خیر؟یعنی شبکه‌های آب، گاز و فاضلاب انجام می‌شود یا خیر؟ نامه نگاری‌های متعدد هم انجام شده و اکنون آمادگی روکش آسفالت وجود دارد، زیرسازی بسیاری از معابر هم انجام شده و آماده روکش است.

او خاطرنشان کرده است: حرکت در این مسیر سراسر فراز و نشیب فقط با همت و تلاش همکارانم در شهرداری شیراز میسر شد و در این راستا برخود واجب می‌دانم از این تلاش شبانه روزی تشکر و قدردانی کنم.همچنین یقین دارم جز در سایه‌ پر فروغ حمایت شهروندان، نیروهای مردمی، جوانان، بانوان، فرهیختگان، پیشکسوتان، مسئولین شهری و استانی و همه‌ی بزرگوارانی که دل در گرو توسعه و تعالی شهر داشته و دارند این مهم محقق نمی‌گشت. دست همه‌ این عزیزان را به گرمی و با احترام تمام می‌فشارم و خداوند منان را شاکرم که به عنوان عضوی از جبهه‌ انقلاب در معیت ایشان توانستیم کار و فعالیت جهادی را پاس بداریم.

شهردار سابق شیراز گفته است: امروز مجموعه‌ شورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان قلب تپنده‌ شهر و مرکز ثقل مدیریت محلی بیش از هرچیز نیازمند همدلی همه‌ نیروهای انقلابی با تجربه، جوانان گام دوم و متخصصان است، زیرا رمز ترقی شهرها به عنوان نمادی از همزیستی، آن است که همه‌ی دلسوزان دست در دست یکدیگر نهاده و بی چشم‌داشت برای پیشرفت آن همفکری و همکاری کنند و خداوند گواه آن است که در مدت خدمت اینجانب هدفی جز این نبوده‌است و از شما مردم بصیر و فهیم شیراز استدعا دارم کاستی‌ها و نواقصی که بی تردید بخش بلامنازعی از سلسه‌جنبان پیشرفت نیز هستند را بر اینجانب بخشیده و همچون گذشته با تعصب و غیرت نسبت به شهر دلنشین و دلنواز شیراز، به خدمتگزاران خویش در حل و رفع آن‌ها یاری رسانید چرا که این مهد تمدن و فرهنگ در خور بهترین رخدادها و سرنوشت‌هاست.

اصنافی بیان کرده است: اینک که شرایط به‌گونه‌ای است که سعادت خدمت در مسند شهردار شیراز را ندارم، از خداوند توفیق خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سربازی حضرت ولی عصر (عج) در مسیر گلگون شهدای معزز به خصوص شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزم ایشان سردار شهید عبدالله اسکندری را خواستارم و برای همه‌ آنان که در قلوب خود خواهان سعادت و بهروزی میهن سرافراز و سربلندمان هستند موفقیت و پایمردی در این راه خداپسندانه را آرزو میکنم.