۱۸ نماینده با ۲.۲ درصد آرای کل ایرانیان نمی‌توانند درباره اینترنت تصمیم بگیرند

۱۸ نماینده با ۲.۲ درصد آرای کل ایرانیان نمی‌توانند درباره اینترنت تصمیم بگیرند

در شرایطی که معاونت قوانین مجلس رأی‌گیری کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را دارای ایراد خواند و هیات رئیسه مجلس این ایرادات را تایید کرد، رضا تقی‌پور رئیس کمیسیون ویژه کماکان می‌گوید تصویب کلیات این طرح در کمیسیون صورت گرفته و بعد از اتمام بررسی بودجه، کمیسیون ویژه وارد بررسی جزئیات این طرح می‌شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده دوره‌های نهم و دهم مجلس اما درباره وضعیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایران گفت: در کشور ما بالغ بر ۴۰ میلیون آدم به طور مشخص تنها در اینستاگرام فعال هستند، حدود ۹ میلیون نفر از فضای اینستاگرام در حال کسب درآمد و ارتزاق‌اند و یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل در این پلتفرم وجود دارد که این ۹ میلیون نفر در این موقعیت‌های شغلی فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: از این رقم یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل، ۲۰۰ هزار شغل در ایران در موقعیت و سطح بین‌المللی شناخته شده است و همه این آمار تنها در بستر شبکه اینستاگرام قرار دارد.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم خاطرنشان کرد: نمایندگانی با ۲.۲ درصد آرای مردمی کل کشور نمی‌توانند درباره موضوعی مثل اینترنت که به همه مردم مرتبط می‌شود تصمیم بگیرند.

او همچنین گفت: بالاترین فرد در این مجموعه ۱۶ درصد آرای مردم را داشت، آیا این‌ افراد می‌توانند برای استفاده کل کشور از اینترنت و فضای مجازی تصمیم بگیرند؟