اختصاص 17 میلیارد تومان برای مطالعات رودخانه‌های هرمزگان

اختصاص 17 میلیارد تومان برای مطالعات  رودخانه‌های هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: ۱۷  میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مطالعات ساماندهی وضعیت رودخانه‌های دائمی و فصلی استان اختصاص یافته است که نیمی از این اعتبارات هفته آینده برای شروع عملیات کار واریز خواهد شد.

 مهدی دوستی روز پنجشنبه در نشست با محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو و مدیران آب استان هرمزگان افزود: با توجه به تجربه بارش‌های سال های اخیر به ویژه بارش‌های سیل آسای سال گذشته که موجب بروز خسارات زیادی در بخش‌های مختلف در حوزه کشاورزی شد، نیاز است مساله ساماندهی رودخانه‌های فصلی استان با جدیت پیگیری و بودجه مورد نظر تخصیص یابد.

«استان هرمزگان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر رودخانه دارد که پنج هزار کیلومتر از آن نزدیک مراکز جمعیتی و مهم هستند، از آبان ماه امسال نیز ۱۳ طرح در بخش ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های هرمزگان، بنا بر اولویت‌های تعیین شده و اعتبارات اختصاص یافته در حال اجرا است».

دوستی با تاکید بر وارد مدار کردن امکانات معطل دولتی در خدمت رسانی عمومی تصریح کرد: از سال گذشته با تعمیر ماشین آلات سنگین راهداری لایروبی رودخانه های فصلی و مسیل‌ها در نقاط پرخطر استان آغاز شده است اما تکمیل طرح نیازمند تخصیص منابع بود تا بتوان به سرعت این چالش اساسی را به سرانجام رساند.

استاندار هرمزگان همچنین تاکید ویژه‌ای بر تخصیص منابع برای تکمیل طرحهای سد سازی به خصوص سد لاورمیسان در بستک داشت و گفت: در این نشست باتوجه به اهمیت این سد در آبرسانی به شهرستان بستک مقرر شد ۴۵ میلیارد تومان از محل اولویت‌های تنش آبی آبفا کشور برای پیشرفت طرح تامین شود.

وی یادآور شد: برای تکمیل این سد مهم که نقش بسزایی در آبرسانی به حوزه شهرستان بستک خواهد داشت اعتباری از محل اعتبارات نفت و اعتبارات در اختیار استاندار تخصیص یافته اما همچنان نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه‌ ملی بود تا این طرح مهم نیز به سرعت تکمیل شود.

دوستی آبرسانی به مناطق دارای تنش آبی در هرمزگان را یکی از اولویت های مهم و اساسی برشمرد و گفت: در دولت سیزدهم بنا داریم گام مهمی در حوزه آب و آبفای استان برداریم و بخش قابل توجهی از مشکلات آبی هرمزگان مرتفع شود.

وی با اشاره به روند پیشرفت طرح های حوزه آبرسانی هرمزگان افزود: طرح های خوبی در حوزه آبرسانی در حال اجرا است که تکمیل این پروژه‌ها نیازمند تخصیص منابع و بودجه ملی است.