توقیف ۱۵۷ شناور حامل قاچاق در آب‌های استان بوشهر

توقیف ۱۵۷ شناور حامل قاچاق در آب‌های استان بوشهر

 فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: طی سال جاری ۱۵۷ شناور حامل قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شده است.

سرهنگ یدالله شرفی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران و مرزبانان اشتراکات فراوانی دارند و هر دو وظیفه مرزبانی را بر عهده دارند. خبرنگاران و مرزبانان در مسیر خدمت به کشور و مردم شهدای فراوانی را تقدیم کرده‌اند.

وی در ادامه به میزان کشفیات مرزبانی استان بوشهر طی سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر طی این مدت کشف شده است که نسبت به سال قبل افزایش ۲۵ درصدی دارد.

افزایش کشفیات

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف ۴۳۹ میلیارد تومان کالای قاچاق طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز طی این مدت کشف شده که دارای افزایش ۲۰۰ درصدی است و بخشی از آن مشترک با استان هرمزگان بوده است.

وی از تشکیل ۲۲۰ پرونده طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۳۸ پرونده بالای یک میلیارد تومان ارزش داشته است.

شرفی از اجرای طرح انضباط‌بخشی ۸۷۰ شناور در آب‌های استان خبر داد و افزود: برخورد با شناورهای فاقد مدرک، شناورهای صید غیرمجاز و شناورهایی که بدون مجوز شیلات به دریا می‌روند از جمله برنامه‌های این طرح بود.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ۲۳ هزار کیلومتر مربع مساحت خشکی است که سه برابر این خشکی یعنی حدود ۶۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع منطقه آبی دارد و ما وظیفه حفاظت از این مناطق آبی را بر عهده داریم.

تقویت تجهیزات و شناورها

فرمانده مرزبانی استان بوشهر اضافه کرد: برقراری نظم و امنیت از اسکله‌ها تا دریای سرزمینی را بر عهده داریم و از ۷۰۷ کیلومتر مرز دریایی و ۹۳۴ کیلومتر ساحل حفاظت و حراست می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه هوشمندسازی حفاظت از مرزها تأکید کرد: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد ارتقای سطح تجهیزات و همچنین تقویت ناوگان شناوری هستیم.

شرفی از توقیف ۱۵۷ شناور حامل قاچاق در آب‌های استان طی سال جاری خبر داد و گفت: قانون وضعیت واردات کالای همراه ملوان را مشخص کرده و ما هم طبق قانون با تخلفاتی که در این زمینه باشد برخورد می‌کنیم.

وی افزود: طبق قانون واردات ۹۷ قلم کالا به میزان بار ۳۰ سایپا مجاز است و در صورتی که شناورها فراتر از این بار داشته باشند، برخورد می‌کنیم.