۱۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس کشف شد

۱۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس کشف شد
قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان از محل متواری شدند

جانشین مرزبانی استان هرمزگان از موفقیت مرزبانان و کشف ۱۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق با انجام عملیاتی در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

سردار عبدالله لشکری اظهار داشت: مرزبانان مستقر در شهرستان‌های قشم، میناب و بندرعباس پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت در حوزه استحفاظی به وسیله مشک‌ های پلاستیکی، بلافاصله برای بررسی موضوع با تشکیل چند اکیپ به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به جزئیات این عملیات، توضیح داد: قاچاقچیان که با مشاهده مرزبانان توان مقابله با ماموران را نداشتند از محل متواری شدند و دریابانان پس از بررسی مناطق، سه عدد محفظه پلاستیکی معروف به مشک و یک شناور بدون موتور جامانده از قاچاقچیان حاوی ۱۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کردند.

جانشین مرزبانی استان هرمزگان با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش سوخت کشف شده را ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.