یک‌ هزار و ۸۰ میلیارد تومان به سد دالکی تزریق شد

یک‌ هزار و ۸۰ میلیارد تومان به سد دالکی تزریق شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: سد دالکی در اشتغال، آبیاری نخیلات و آب شرب منطقه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. این سد دارای حجم مخزن 270 میلیون مترمکعب است.

علی محمدی آبیاری دو میلیون نخل مربوط به چهار هزار کشاورز را از ویژگی سد دالکی دانست و افزود: تکمیل سد دالکی، پیش نیاز پایدارسازی مشاغل کشاورزی در بیش از 13 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان دشتستان است.

وی کنترل سیلاب و تأمین آب اراضی کشاورزی را از ویژگی سد دالکی دانست و ادامه داد: با تکمیل و افتتاح سد دالکی اقتصاد مبتنی بر کشاورزی دشتستان را شکوفا خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون در مجموع پیشرفت فیزیکی سد دالکی 42 درصد است بیان کرد: سد دالکی یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر است که در  سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان بوشهر روند سد دالکی بررسی و اعتبارات لازم به این سد اختصاص داده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اضافه کرد: در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان بوشهر یک‌ هزار و 80 میلیارد تومان به طرح ساخت سد دالکی تزریق شد.

محمدی اعتبار مورد نیاز تکمیل سد دالکی را یک هزار و 600 میلیارد تومان دانست و گفت: هم اکنون ساخت بدنه این سد در دستور کار قرار دارد.