گمانه زنی در مورد احتمال سفر گروسی به تهران

گمانه زنی در مورد احتمال سفر گروسی به تهران
رافائل گروسی، دبیرکل سازمان انرژی اتمی

لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت ژورنال از احتمال سفر رافائل گروسی دبیرکل سازمان انرژی اتمی به تهران در هفته آینده خبر داد.

خبرنگار وال‌استریت ژورنال یکشنبه در پیام توئیتری نوشت: ارزیابی من این است که در حال حاضر شانس قابل توجهی برای سفر گروسی به تهران در هفته آینده وجود دارد.

گروسی پیش از این در مورد موضع‌گیری‌های اخیر مقام های آمریکایی و اتحادیه اروپا که به بهانه وقایع اخیر ایران مذاکره بر سر توافق هسته‌ای را کنار گذاشته‌اند، گفت: مسئله در اینجا منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای و تضمین این است که برنامه هسته‌ای در ایران برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز باقی بماند. البته فراموش نکنیم که ایران سلاح هسته‌ای ندارد.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون دو نوع نظارت را در خصوص صنعت هسته‌ای خود پذیرفته بود. نظارت‌های پادمانی آژانس که مربوط به عضویت ایران در این نهاد است و دیگری نظارت‌هایی که در برجام فراتر از نظارت‌های پادمانی مورد قبول طرف ایرانی قرار گرفته بود.

جمهوری اسلامی ایران، نظارت‌های پادمانی خود را طبق روال ادامه می‌دهد و هیچ تغییری در این نوع نظارت‌ ایجاد نشده است. بنا بر اعلام مقامات کشورمان، تهران هیچ بحثی هم در این حوزه ندارد و کاملا همکاری‌های خود را ادامه می‌دهد.