گفتگوی تلفنی رئیس جمهور با دبیرکل سازمان ملل

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور با دبیرکل سازمان ملل
جمهوری اسلامی ایران آماده است ظرفیت های متنوع خود را برای حل مسائل منطقه و جهان به کار بگیرد

رئیس جمهور در پاسخ به تماس تلفنی « آنتونیو گوترش » دبیر کل سازمان ملل متحد بر رفع محاصره و برقراری آتش بس در یمن تاکید کرد .

سید ابراهیم رئیسی درواکنش به ابراز امیدواری دبیرکل سازمان ملل برای تمدید و تداوم آتش بس در یمن گفت: ایران همواره بر رفع محاصره و برقراری آتش بس در یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفتگوهای یمنی - یمنی و تفاهم بدون دخالت خارجی در این کشور تاکید داشته است و همکاران شما در سازمان ملل هم این موضوع را تایید می کنند.

رئیس جمهور خطاب به دبیر کل سازمان ملل افزود: امیدوارم با تلاش ها و پیگیری های شما عربستان سعودی نیز تعهدات خود در توقف حملات به یمن عمل کرده و برای حل مسائل این کشور با مشارکت خود یمنی ها و تعیین سرنوشت یمن از سوی مردم این کشور مجاب شود.

رئیسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است ظرفیت های متنوع و موثر خود را برای حل مسائل منطقه و جهان به کار بگیرد.

رئیس جمهور در پاسخ به قدردانی دبیر کل سازمان ملل از حسن نیت و عمل کشورمان در آزادی دو تن از محکومان امنیتی زندانی در کشورمان گفت: این اقدام گواه حسن نظر و رویکرد تعاملی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل و مشکلات است.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از حسن نظر و رویکرد انسان دوستانه و تعاملی جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل منطقه ای و جهانی به دیدار خود با رئیس جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: میزبانی از جنابعالی برای بنده افتخار بزرگی بود، در آن ملاقات گفتگوهای مهمی داشتیم و بنده نگرانی های جمهوری اسلامی نسبت به مسائل جهانی را به خوبی دریافت کردم.

دبیر کل سازمان ملل متحد به رئیس جمهور کشورمان اطمینان داد: تمام تلاش خود را برای مجاب کردن عربستان سعودی به توقف حملات به یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفتگوی گروه های مختلف یمنی به کار خواهد گرفت .

گوترش تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با مشارکت ایران که از سابقه تمدنی چند هزار ساله برخوردار است، ساختار سیاسی جدیدی را در منطقه ای که جایگاهی ویژه و کهن در تمدن بشری دارد، ایجاد کنیم.