گشایش نمایشگاه مد و لباس ایرانی در بوشهر

گشایش نمایشگاه مد و لباس ایرانی در بوشهر

نمایشگاه مد و لباس ایرانی از سری برنامه‌های پنجمین جشنواره مد و لباس روز یکشنبه در آیینی با حضور شماری از مسئولان و هنرمندان در بوشهر گشایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برای ساماندهی پوشش در جامعه و داشتن شاخص‌های مطلوب و مناسب در این زمینه کارگروه مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور نهادهای مختلف فعالیت دارد.

عبدالرحیم افروغ افزود: کارکرد کارگروه مد و لباس احصاء نوآوری، خلاقیت، شکیل بودن، زیبایی و موردپسند قرار گرفتن تولیدات هنرمندان این عرصه در جامعه است.

وی ادامه داد: در این راستا چهار مرحله طراحی، تولید، تبلیغ و تدوین و کار و عرضه دیده شده است که در بخش اول آن به طور مستقیم آثار هنرمندان احصاء و در نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

افروغ اظهار کرد: علاوه بر داوری آثار ارائه کد شیمبا و حرکت به سمت طاووس زرین در دستور کار است تا بعدها به سمت برندسازی تولیدات هنرمندان اقدام شود و آثار هنرمندان به شکل گسترده‌تری به جامعه مخاطب برسد.

وی یادآور شد: همچنین با اتحادیه پوشاک رایزنی می‌شود طراحی‌های شکیل و زیبا به مردم معرفی و با همکاری آنها لباس مناسب در بازارهای این استان عرضه شود.

افروغ اضافه کرد: این پنجمین مرحله جشنواره است که با شهردار و بخش‌های مختلف صحبت شده تا با حضور سرمایه‌گذاران، مرکز عرضه دائمی عرضه لباس در بوشهر راه اندازی شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی در بوشهر گفت: نمایشگاه حاصل تلاش یک ماهه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشکده الزهرا بوشهر است که در این نمایشگاه ۱۱۷ اثر از ۸۹ هنرمند دریافت شده است.

مهری هنرمند نجف آبادی افزود: در بخش عفاف و حجاب ۹، لباس اجتماع بانوان ۲۶، لباس مجلسی بانوان ۲۲ و در بخش پارچه سازی به شکل پارچه قاب و پارچه‎های تبدیل شده به لباس ۶۰ اثر دریافت شده است.

وی گفت: از ۱۱۷ اثر دریافتی در حدود ۹۰ اثر در معرض نمایش قرارگرفته و در بخش پارچه‌سازی تکنیک‌های مختلف ارائه شده است.

نجف آبادی اظهار کرد: تکنیک‎های ارائه شده شامل نقاشی قلم کار، باتیک،  چاپ‌های گره‌ای و بافت پارچه از نقوش حصیربافی و پارچه‌های ایرانی است.