گرمای خوزستان را فرصت رونق گردشگری بدانیم

گرمای خوزستان را فرصت رونق گردشگری بدانیم

رییس اداره میراث فرهنگی شوشتر گفت: نکته مهم در توسعه گردشگری برنامه‌ریزی و مهیا کردن شرایط و بستر پذیرش برای حضور گردشگران در استان خوزستان است.

علی‌محمد چهارمحالی با با بیان اینکه وضعیت نابسامان جوی در استان خوزستان تاثیر منفی بر حضور گردشگران دارد، تاکید کرد: اگر گرمای خوزستان را به عنوان یک فرصت نگاه کنیم این تبدیل تهدید به فرصت می‌تواند عامل مهم توسعه اقتصادی و عملکرد موفق در جذب گردشگران شود.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و استفاده از فرصت‌ها برای غلبه بر مشکلات یا به دست آوردن امتیازات از جمله اموری است که در مباحث مدیریتی همواره مطرح بوده و هست و اگر بتوانیم با استفاده از تمام توان و امکانات ظرفیت‌های حضور گردشگر در این مناطق را مهیا کنیم می‌توانیم از معضلاتی همانند گرما به عنوان یک فرصت نگاه کنیم.

چهارمحالی با اشاره به مجموعه سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر و با بیان اینکه ورزش‌های آبی در جذب و حضور گردشگران تاثیر بسزایی داشته اظهار کرد: در شوشتر یکی از اولویت‌های مهم استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیر منابع آبی در منطقه برای جذب گردشگر خاص این حوزه است.

چهارمحالی خاطرنشان کرد: خوزستان علاوه بر داشتن سواحل متفاوت دارای قومیت‌های متفاوت نیز هست و بیشتر شهرهای استان خوزستان با یکدیگر فرق دارند.

رییس اداره میراث فرهنگی شوشتر افزود: خوزستان دارای منطقه سردسیر همچون باغملک و مناطق گرمسیر بسیاری است که همین موضوع می‌تواند خیلی جالب باشد و گردشگران زیادی را به این سو جذب کند.