گردشگری جذاب‌ترین بخش برای سرمایه‌گذاری در شیراز است

گردشگری جذاب‌ترین بخش برای سرمایه‌گذاری در شیراز است

عضو شورای شهر شیراز یادآور شد که این کلانشهر در بخش‌های مختلف گردشگری اعم از مذهبی، تاریخی، پزشکی، طبیعی و ... دارای جذابیت‌های فراوان برای جلب نظر سرمایه‌گذاران و کمک به رشد و پویایی اقتصادی شهر است.

علیرضا اسکندری عصر یکشنبه ۲۲ آبان در نطق قبل از دستور صحن علنی شورای شهر شیراز، کلید خوردن پنجشنبه‌های عمرانی از سوی شهردار را اقدامی شایسته دانست و تاکید کرد که این اقدام حاکی از شروع فصل جدید کار و تلاش برای بهبود کیفیت خدمت رسانی است.

او با بیان اینکه انتظارات از شهرداری شیراز بالا رفته است، تحقق این انتظارات را در سایه همدلی شورا و شهرداری امکانپذیر دانست و گفت: تکالیفی که در بودجه امسال شهرداری شیراز گنجانده شده، مسیر را برای توسعه شهر ترسیم کرده است.

اسکندری با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه در بخش‌های مختلف گردشگری اعم از مذهبی، پزشکی، تاریخی، میراثی و طبیعی، این پتانسیل‌ها را دارای جذابیت برای سرمایه‌گذاران دانست و عنوان کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه ساز جذب سرمایه‌های سرگردان ملی و بین‌الملی باشد.

او استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مختلف و تسریع در پیشرفت و توسعه شیراز را ضروری برشمرد و با اشاره به پیش بینی این موضوع در تکالیف بودجه 15 هزارمیلیارد تومانی شهرداری، افزود: توجه به سرمایه‌گذاری باید به عنوان یکی از منابع پایدار درآمدی مد نظر قرار گیرد.

اسکندری همچنین پیشنهاد داد که پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز به شکل دوره‌ای و با حضور نمایندگان رسانه و افکار عمومی، رصد و میزان پیشرفت و مشکلات و موانع احتمالی آنها پایش و در صورت نیاز اطلاع رسانی شود.

او این اقدام را گامی در مسیر جهاد تبیین و تسریع در به ثمر رسیدن اقدامات اثرگذار عمرانی و توسعه‌ای در کلانشهر شیراز برشمرد و گفت: این تجربه‌ای همانند چهارشنبه‌های عمرانی که در سال اول شورا با هدف پایش دائمی پیشرفت پروژه‌ها از سوی کمیسیون عمران مطرح شد، می‌تواند باشد.

اسکندری با بیان اینکه تحقق سرمایه گذاری با هدف رفع نیازهای شهروندان و ایجاد جاذبه‌های سرمایه گذاری و پیشرفت شهر تعریف شده است، عنوان کرد: پنج پروژه شاخص سرمایه گذاری شامل پارک آبی، اکواریوم، شهربازی، تله کابین و باغ پرندگان که بر اساس نظر سنجی‌ها خواسته اصلی شهروندان است، به شکل دائم رصد خواهد شد.