گاف کلینزمن درباره ایران وی را دستمایه تمسخر کاربران فضای مجازی کرد

گاف کلینزمن درباره ایران وی را دستمایه تمسخر کاربران فضای مجازی کرد

عرب خطاب کردن تیم ملی فوتبال ایران از سوی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال آمریکا موجب شد تا بسیاری از کاربران وی را احمق خطاب کنند.

مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شب گذشته برگزار شد و شاگردان اسکوچیچ در گروه دوم با تیم‌های آمریکا، انگلیس و تیم برنده پلی‌آف اروپا همگروه شدند. هم‌گروه شدن ایران با تیم ملی فوتبال آمریکا در جام جهانی با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است. یکی از این واکنش‌ها مربوط به سرمربی سابق تیم ملی آمریکا بود که تیم ایران کشوری عربی را خطاب و مدعی شد ایران در عرب کاپ حضور داشته است.

 «یورگن کلینزمن» که از وی به عنوان اسطوره فوتبال آلمان یاد می شود و سابقه گلزنی به تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را دارد در واکنش به این قرعه گفت: بازی‌های ایران را در عرب کاپ به میزبانی قطر در سال گذشته را تماشا کرده است. 

گاف عجیب کلینزمن در حالی است که فیلم سخنان وی در فضای مجازی در حال انتشار است و با واکنش‌های زیادی همراه شده است.

این اشتباه فاحش سرمربی سابق تیم ملی آمریکا در زمینه معرفی ایران واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی داشت و یکی از کاربران در این زمینه نوشت: ایران یک کشور عربی نیست و در هیچ تورنمنت عربی بازی نکرده است. امید است که تیم‌های استعدادیابی و تحقیقاتی فوتبال آمریکا به اندازه سرمربی سابق احمق نباشند.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا در قالب رقابت‌های جام جهانی فوتبال روز هشتم آذر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.