کوچ ابدی خالق «بگو در ماه خاکم کنند»

فراز بهزادی، شاعر جوان بوشهری و خالق «بگو در ماه خاکم کنند» بر اثر ایست قلبی در 40 سالگی درگذشت

کوچ ابدی خالق «بگو در ماه خاکم کنند»

فراز بهزادی، متولد 1360 در شهرستان دشتی استان بوشهر بود. وی استاد دانشگاه، شاعر، منتقد ادبی و کارشناس ادبیات نمایشی و دانشجوی رشته علوم ارتباطات اجتماعی در مقطع دکتری بود.

نخستین مجموعه‌ شعر این شاعر «بگو در ماه خاکم کنند» در سال 1381 به همت نشر «نیم‌نگاه» در دو دفتر «من خودکشی می‌کنم، پس هستم» و «چند تکه اتفاق ساده» منتشر شد و در مجموع 56 سروده این شاعر را در برمی‌گرفت. این مجموعه شعر چند سال بعد به چاپ دوم رسید. «عطر گرد و خاکسپاری من» مجموعه دیگر بهزادی بود که در سال 1396 به همت نشر «هشت» راهی بازار شعر شد.

فراز بهزادی، سردبیری مجله الکترونیکی «عقربه» را تجربه کرده و همچنین با مجموعه «بگو در ماه خاکم کنند» نامزد جایزه‌ی شعر امروز ایران- کارنامه نیز شده بود. این شاعر در روزهای اخیر مشغول تنظیم و نگارش رساله دکتری خود بوده است.

از مختصات شعر بهزادی، می‌توان به استفاده از فرم ذهنی نو در شعر، عبور از معنای مرتب‌شده و تعیین‌شده برای واژه‌ها و عبور از کارکرد وضع‌شده‌ آن‌ها، قرار دادن مولفه ذهنی و ارائه فعل‌ها با کارکرد حسی، کاربرد تصاویر تازه و نو و خودساخته، شروع ناگهانی در شعر و... اشاره کرد.

زمان و محل دقیق تشییع و خاکسپاری فراز بهزادی، شاعر بوشهری که شامگاه جمعه درگذشت، به‌زودی اعلام می‌شود.