کهگیلویه وبویراحمد از استانهای برتر در تولید فیلم است

کهگیلویه وبویراحمد از استانهای برتر در تولید فیلم است

مدیردفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استانهای حوزه هنری کشورگفت: مجموعه‌ فیلمهای تولیدشده درکهگیلویه وبویراحمد، امیدوار کننده‌ و درکشور جزو سه استان برتردرحوزه تولید کمی وکیفی فیلم است.

امیرعباس شهدوست ظهر شنبه در نشست با رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و مستندسازان استان در یاسوج افزود: کار گروه «کاما»، کارگروه مستند استان‌ها است که از ۱۰ مهرماه آغاز به کار کرده است و دغدغه این کارگروه این است که هنرمندان بر مبنای سلیقه و اشرافی که دارند به ما طرح مستند ارائه بدهند و ما از این طرح‌ها حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه مستندسازان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند طرح مستند خود را برای کارگروه ارسال کنند، گفت: پس از تأیید، بودجه مورد نظر برای ساخت مستند به آنها تعلق می‌گیرد.

شهدوست تصریح کرد: مستندهایی که در این کارگروه ساخته می‌شود کار اولی‌ها نیستند و کارگردان باید یک رزومه ای داشته باشد و در قالب، ژانر و… محدودیتی در ساخت مستند وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تنها محدودیت ما این است که مستندهایی تولید شود که به موضوعات استانی بپردازند، گفت: دغدغه ما این است که هنرمندان بر مبنای سلیقه و اشرافی که دارند به ما طرح ارائه بدهند و ما از این طرح‌ها حمایت کنیم.

شهدوست افزود: مستند تولیدی می‌تواند شامل موضوعی باشد که سوژه آن در استان است یا درباره پیشینه و تاریخچه استان است و مستندها باید در فضای زیست بوم باشد و این موضوع به این معنا نیست که مستندهای خارج از فضای زیست بوم را قبول نمی‌کنیم بلکه طرح این مستندها ارسال می‌شود و این طرح در گروه مستند سوره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بودجه ویژه ای که در نظر گرفته شده، برای مستندهای زیست بوم بوده و فقط محدود به سند نیست، گفت: کارگروه کاما از پنج نفر عضو تشکیل شده که از اعضای این کارگروه دو نفر بیرون از ستاد هستند و یک نفر نیز کارشناس هنرهای تصویری استان است.

مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌ها افزود: ما از مستند سازان، طرح، برآورد و یک فیلم هفت دقیقه‌ای از توضیحات در خصوص مستند می‌خواهیم.

شهدوست تصریح کرد: این کارگروه محدودیتی ندارد و در قالب یک فراخوان نیست بلکه چندین سال ادامه خواهد داشت ولی محدودیت تصویب طرح برای بودجه امسال را تا پایان دی ماه خواهیم داشت و در صورت تأمین بودجه امسال، از بودجه سال بعد تأمین خواهد شد.

وی افزود: در بحث انتشار و توزیع کارها در عرصه ملی و بین المللی، تلویزیونی و جشنواره‌ها محدودیتی وجود ندارد و ساز و کار متناسب برای آن طراحی شده است.