کمربند سبز در اهواز در کجا قرار دارد؟

کمربند سبز در اهواز در کجا قرار دارد؟

کارشناس فضای سبز و معاونت حوزه خدمات شهری اهواز گفت: جمع کل مساحت اراضی مصوب کمربند سبز اهواز حدود ۷ هزار و ۲۰۰هکتار است که در شرق و غرب این شهر قرار دارد.

حمید امیری فرد اظهارکرد: پروژه کمربند سبز اهواز در سال ۱۳۷۳ تحت عنوان کمک به احداث کمربند سبز در ۷ شهر آلوده و مراکز استان‌های کشور از قبیل تهران، اراک، اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، مشهد و به منظور مقابله و کاهش اثرات آلودگی‌های زیست محیطی طراحی شده و هدف آن عبارت بود از افزایش قابلیت تحمل محیط زیست شهری در مقابله با آلاینده‌های جوی در کلیه شهر‌ها میباشد.

او می‌گوید: جمع کل مساحت اراضی مصوب کمربند سبز اهواز حدود ۷ هزار و ۲۰۰هکتار است که در قسمت شمال و غرب اهواز بطول ۳۰کیلومتر و مساحت ۳ هزار هکتار و در قسمت شرقی بطول ۴۲ کیلومتر و مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار می‌باشد.

به گفته او کمربند سبز شمال و غرب اهواز از رودخانه کارون شمال روستایی دغاغله (جاده روستایی جیسانیه) تا تقاطع جاده اهواز- اندیمشک حدود ۵ کیلومتر به مساحت حدود ۵۰۰ هکتار؛ ۱۰ کیلومتراول از تقاطع جاده اندیمشک تاکانال سلمان فارسی پشت موسسه راهگشا بطول حدود ۱۰ کیلومتروعرض ۱۰۰۰ متر درمجموع به مساحت حدود ۱۰۰۰ هکتار از کانال سلمان فارسی تا تقاطع جاده حمیدیه وتا غرب روستایی ملاشیه وشمال نهالستان شهید سلطانی اداره کل منابع طبیعی (موسوم به اراضی دب حردان) به طول ۱۰ کیلو متر و به مساحت ۱۰۰۰ هکتار. از جاده اهواز خرمشهر تا رودخانه کارون (پل پیش بینی شده جدید) بطول ۵ کیلومتر و به مساحت حدود ۵۰۰ هکتار است.

کارشناس فضای سبز و معاونت حوزه خدمات شهری اهواز گفت: ازرود خانه کارون پشت کوت امیر تا تقاطع با جاده اهواز- آبادان بطول ۷/۷ کیلو متر و به مساحت حدود ۷۷۰ هکتار، از جاده ورودی آبادان-اهواز به سمت قلعه چنعان (روستایی دامغه) تا تقاطع جاده اهواز- ماهشهر بطول حدود ۱۸/۳ کیلومتر و به مساحت ۱۸۳۰ هکتار، از جاده ماهشهر تا تقاطع باجاده اهواز- ملاثانی ۱۲ حدودکیلومتر و به مساحت ۱۲۰۰ هکتار، از جاده اهواز-ملاثانی تا رودخانه کارون ۳/۵ حدودکیلومتر و به مساحت ۳۵۰ هکتار است.