کمبود روغن خوراکی از امروز در بوشهر برطرف می‌شود

کمبود روغن خوراکی از امروز در بوشهر برطرف می‌شود

چند وقت‌ است که روغن سرخ کردنی در فروشگاه ها و مراکز عرضه بوشهر کمیاب و همین کمبود عرضه سبب شده است تا دستفروشان در بازارهای هفتگی این کالای اساسی را گران‌تر به مردم بفروشند.

براساس گزارش‌های میدانی دیده شده است که گاهی دستفروشان در بازارهای هفتگی تا ۷۰درصد بیشتر از قیمت درج شده روغن‌های خوراکی به فروش می‌رسد و درواقع بازار سیاهی را شکل داده‌اند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بهبود وضعیت بازار روغن خوراکی از امروز در سطح استان بوشهر گفت: نیاز ۸۰ تا ۹۰ درصد از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها در سطح استان بوشهر به روغن خوراکی تامین و توزیع در حال انجام است.

احمد جهانگیرلو در خصوص علت کمبود روغن در بازار استان بوشهر اضافه کرد: کاهش ظرفیت تولید عامل کمبود روغن خوراکی در استان بوشهر بود اما تمهیدات لازم برای ایام نوروز انجام شد برای شب عید هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت.

وی در خصوص احتمال افزایش قیمت روغن خوراکی تصریح کرد: مواد اولیه وارداتی روغن با عرض ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شود و هیچ گونه افزایش قیمت را شاهد نخواهیم بود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در خصوص افزایش قیمت روغن در پی کاهش عرضه بیان کرد: قیمت تولید و عرضه روغن خوراکی بر روی محصول درج شده است و نمی‌توان گفت این تخلفات به طور فراگیر انجام شده است، اما این احتمال وجود دارد برخی خرده‌فروشان تخلفاتی داشته باشند.

جهانگیرلو با بیان اینکه ما مسئول توزیع کالاهای اساسی بین فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهر و بخش خصوصی هستیم، افزود: کالاهای اساسی فروشگاه‌های زنجیره‌ای از مرکز تامین می‌شود و قرار است امروز روغن خوراکی مورد نیازشان توضیح شود.

در شرایطی که این روزها بهای اجناس به ویژه کالاهای اساسی لحظه‌ای بالا می‌رود، چند نرخی شدن کالاها در بازار استان بوشهر هم قوز بالای قوز شده است.