علت کمبود دارو در کشور چیست؟

علت کمبود دارو در کشور چیست؟

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و داروی کشور گفت: در چند روز اخیر موضوع کمبود دارو در سطح کشور مطرح شده که به دلیل نوسانات قیمتی در این مقطع است.

محمود بیگلر بعد از ظهر امروز یکشنبه در سی‌وهفتمین نشست معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه جنوب غرب کشور اظهار کرد: قطب چهار در سطح استان اهمیت خاصی داشته و مشارکت‌ها دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در تصمیم‌گیری‌های منطقه و کشوری اثرگذار است.

وی افزود: همیشه قطب چهار پیش‌قراول نقطه نظرات خلاقانه بوده و حضور و عملکرد کارگروه‌های تخصصی در این حوزه باعث تصمیماتی می‌شود که مردم را در تأمین کالاهای سلامت محور از جمله دارو، تجهیزات پزشکی و ترخیص کالا در گمرکات تخصصی منطقه کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی فصلی در هر قطب اضافه کرد: هر فصل موضوعات اساسی و مختلفی از طرف سازمان غذا و داروی کشور به قطب‌های مختلف کشور منتقل شده و کارگروه‌های تخصصی در این خصوص تشکیل می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و داروی کشور افزود: البته به دنبال آن نتایج حاصله به سازمان غذا و داروی کشور ارائه شده و از تجمیع نقطه نظرات مختلف در قطب‌های ۱۰ گانه کشور، تصمیمی اساسی با کمترین نقص و با در نظر گرفتن تمام ابعاد موضوع برای رفع مشکلات اتخاذ می‌شود.

بیگلر به اجرای طرح هدفمندسازی که جراحی بزرگی در سطح کشور شکل داده و از هدر رفت منابع به صورت منطقی جلوگیری کرده اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر موضوع کمبود دارو در سطح کشور مطرح شده که به دلیل نوسانات قیمتی در این مقطع است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و داروی کشور تاکید کرد: البته با برنامه‌ریزی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و داروی کشور، این مشکل در روزهای آتی به حداقل ممکن خواهد رسید و مردم در کوتاه‌ترین زمان به داروی لازم دسترسی پیدا خواهند کرد.