کلاهبرداری ۸۰۰ میلیونی با فروش "ATM " در جهرم

کلاهبرداری ۸۰۰ میلیونی با فروش "ATM " در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری فردی که با شگرد فروش "ATM" در فضای مجازی مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد

سرهنگ خسرو رزمجویی پنج‌شنبه یکم دی ماه بیان کرد: در پی شکایت ۴ تن از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از آنها در شبکه اجتماعی اینستاگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم قرار گرفت.

رزمجویی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مالباختگان مشخص شد آنها در یکی از سایت‌های تبلیغاتی با آگهی در زمینه فروش " ATM " مواجه شده‌اند و ضمن تماس با فرد فروشنده، وی از آنها می خواهد که مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال را به حسابش واریز کنند که مالباختگان نیز مبلغ درخواستی را بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب آن فرد واریز اما فروشنده پس از دریافت وجه از تحویل دستگاه به بهانه های مختلف امتناع می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم عنوان کرد: سرانجام با انجام اقدامات علمی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، هویت اصلی این کلاهبردار شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد.

رزمجویی به شهروندان توصیه کرد: قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده را بدست آورند و تا زمانی که آن جنس را مشاهده نکرده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده اند از پرداخت وجه خودداری کنند.