کلاهبرداری میلیاردی در شیراز در قالب مشاور املاک

کلاهبرداری میلیاردی در شیراز در قالب مشاور املاک

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۲ کلاهبردار که در قالب مشاوران املاک مبلغ ۲ میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه افرادی در قالب مشاوران املاک با دریافت مبالغی به عنوان بیعانه در قبال اجاره و رهن دادن یک باب منزل مسکونی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات فنی، علمی و پلیسی ۲ متهم را در این خصوص شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان فارس، در بازجویی‌های مقدماتی مشخص شد متهمان منزلی را اجاره کرده و یکی از آن‌ها با معرفی خود به عنوان مستاجر از مراجعین می‌خواسته که مبلغی را به عنوان بیعانه به مشاور املاک بدهند تا وی ملک دیگری اجاره و خانه را تخلیه کند و بدین صورت از شهروندان کلاهبرداری می‌کرده اند.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: متهمان در تحقیقات به ۳۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در شهر شیراز اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: شهروندان هنگام اجاره یا رهن منازل قبل از انعقاد قرارداد رسمی و تحویل کلید و منزل به صورت کامل، از پرداخت هر گونه وجه به عنوان پیش پرداخت یا بیعانه خودداری کنند تا در دام کلاهبردارن گرفتار نشوند.