کشف ۵۶٧ میلیارد کالای قاچاق در فارس

کشف ۵۶٧ میلیارد کالای قاچاق در فارس
۶۵ باند مواد مخدر طی ٩ ماهه اول امسال شناسایی و دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: طی ٩ ماهه اول امسال بیش از ۵۶٧ میلیارد تومان کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی استان فارس شناسایی و ضبط شد.

سردار رهام بخش حبیبی صبح شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: رسانه‌ها جایگاه ویژه ای در حوزه امنیت دارند و رسانه‌ها یکی از عوامل مهم آرامش در فارس است.

وی ادامه داد: هفت باند سرقت طی هفته گذشته در استان فارس دستگیر شده‌اند که ٢٣ نفر از اعضای این باند دستگیر شده و به ١۶٠ فقره سرقت نیز اقرار کرده‌اند.

حبیبی تاکید کرد: برآورد ارزش ریالی سرقت‌های صورت گرفته بالغ بر ١۶ میلیارد ریال بوده این در حالی است که ٣١ هزار و ٩۶٩ فقره سرقت طی ٩ ماهه اول امسال توسط پلیس کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس در خصوص کالای قاچاق نیز تصریح کرد: طی ٩ ماهه اول امسال یک هزار و ٧۶٣ خودرو از قاچاقچیان ضبط شده که بالغ بر ۵۶٧ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

حبیبی ادامه داد: یک هزار و ۵٢٧ متهم در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شده‌اند و عمده موضوعات این افراد کلاهبرداری و برداشت‌های غیر مجاز از حساب مردم است.

این مقام مسئول در خصوص کشف سلاح غیر مجاز نیز متذکر شد: ٣٧٣ سلاح غیرمجاز و ٩٧۵ سلاح مجاز طی ٩ ماهه سال جاری توسط پلیس شناسایی و ضبط شد.

وی اضافه کرد: ۶۵ باند مواد مخدر طی ٩ ماهه اول امسال شناسایی و دستگیر شده که بیش از ٣۵ تن مواد مخدر از این باندها ضبط شده و بیش از ٩ هزار نفر نیز در این رابطه دستگیری شده است.

او در ادامه در خصوص جمع آوری معتادین متجاهر نیز بیان کرد: بیش از سه هزار و ٧٧٧ معتاد متجاهر نیز توسط پلیس جمع آوری و به کمپ ترک مواد مخدر تحویل داده شده‌اند.