کشف مولکول‌های ضد التهابی که در مغز پیر می‌شوند

کشف مولکول‌های ضد التهابی که در مغز پیر می‌شوند

این مولکول‌ها که SGDG نامیده می‌شوند، ممکن است به راه‌های جدیدی برای درمان بیماری‌های عصبی مرتبط با افزایش سن منجر شوند.

 به نقل از وبگاه (سای تک دیلی)، پیری شامل پیچش‌های داستانی پیچیده و تعداد زیادی از شخصیت‌ها، از جمله التهاب، استرس، تغییرات متابولیسم و ​​بسیاری دیگر است. اکنون، تیمی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو فاکتور دیگری که در فرآیند پیری دخیل است را پیدا کرده اند که شامل دسته‌ای از لیپید‌ها به نام SGDGs (۳-sulfogalactosyl diacylglycerols) می باشد که ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشند و با افزایش سن در مغز کاهش پیدا کنند.

این تحقیق به کشف اساس مولکولی پیری مغز کمک می‌کند، مکانیسم‌های جدیدی را در زمینه بیماری‌های عصبی مرتبط با افزایش سن نشان می‌دهد و فرصت‌های آینده را برای مداخلات درمانی ارائه می‌دهد.

مغز از لیپید‌ها یا چربی‌ها تشکیل شده است، اما نقش این مولکول‌ها در سلامت و بیماری ناشناخته باقی مانده است. دسته تازه شناسایی شده لیپید‌ها به نام SGDG با افزایش سن کاهش می‌یابند که نشان می‌دهد ممکن است در پیری مغز نقش داشته باشند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که SGDG‌ها دارای خواص ضد التهابی هستند، که می‌تواند پیامد‌هایی برای اختلالات عصبی و سایر شرایط عصبی که شامل افزایش التهاب در مغز است، داشته باشد.