کشف محل نگهداری دام‌های بیمار در یک منزل مسکونی در اهواز

کشف محل نگهداری دام‌های بیمار در یک منزل مسکونی در اهواز

رئیس اداره دامپزشکی اهواز از کشف محل نگهداری دام‌های بیمار در یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

 رضا حفیظی عنوان کرد: با توجه به دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص نگهداری دام‌های زنده در یک مجتمع مسکونی و اقدام به کشتار غیر مجاز دام‌های بیمار، کارشناسان اداره نظارت بر فرآوره‌های خام دامی و بهداشت عمومی شهرستان اهواز نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند و با اخذ اخذ حکم قضایی و در معیت نیروی انتظامی وارد این واحد مسکونی شده و شش راس دام سبک بیمار ضبط شدند.

او گفت: با توجه به بازرسی‌های انجام شده در مناطق حاشیه شهر اهواز، دو واحد قصابی که نسبت به کشتار و عرضه غیر مجاز گوشت اقدام می‌کردند نیز با دستور مقام قضایی پلمب شدند.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه دامپزشکی خوزستان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با امکانات مطلوب در کشتارگاه، شرایط کشتار دام در مکان بهداشتی و تحت نظر مستقیم کارشناسان دامپزشکی را فراهم کرده‌اند؛ در حوزه سلامت، با متخلفانی که بهداشت عمومی را تهدید می‌کنند، برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل گرم سال و احتمال بروز بیماری‌های مشترک انسان و حیوان به ویژه تب کریمه کنگو، ضروری است که فرآورده‌های خام دامی از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه شود و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک موضوع از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع‌رسانی شود.

حفیظی کشتار دام خارج از کشتارگاه به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی دامپزشکی را غیر قانونی اعلام کرد و گفت: در صورت کشتار و عرضه گوشت فاقد مهر و برچسب بهداشتی دامپزشکی، مراتب در کوتاه‌ترین زمان از طریق مراجع قضائی پیگیری می‌شود.