کشف سلاح گرم در خرمشهر ۵۱ درصد افزایش یافت

کشف سلاح گرم در خرمشهر ۵۱ درصد افزایش یافت
کشف ۶۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری در سال جاری در شهرستان خرمشهر

فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: ۶۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری در سال جاری در شهرستان خرمشهر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 سرهنگ نجم الدین سهرابی روز پنجشنبه در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران به مناسبت ۱۷مرداد روز خبرنگار اظهارداشت: ۲۰ قبضه سلاح جنگی و ۴۵ قبضه سلاح شکاری در شهرستان خرمشهر کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در حوزه پلیس اطلاعات با همکاری اصحاب رسانه، بزرگان، شیوخ و معتمدین در جلسه توجیه و آموزش پلیس اطلاعات در جهت تبیین چگونگی برگزاری مراسم شاهد کاهش ۸۰ درصدی تیراندازی در مراسم عزا و شادی هستیم و جای امیدواری است که تیراندازی در شهرستان خرمشهر به کلی منسوخ شود.

سرهنگ سهرابی در بخشی دیگر به تردد مرزی اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری بیش از ۵۶۹ هزار نفر از زائران کربلا و اتباع عراقی از مرز شلمچه تردد کردند.

وی با اشاره به ماموریت نیروهای انتظامی در دهه محرم و اربعین حسینی اضافه کرد: در دهه محرم و اربعین حسینی نیروهای انتظامی و راهور در کنترل ترافیک و امنیت تلاش می‌کند و از شهروندان انتظار می‌رود در کنترل ترافیک و عزاداری هیات‌های مذهبی پلیس را همراهی کنند.

فرمانده انتظامی خرمشهر بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خرمشهر میزبان تردد زائران اربعین حسینی است می‌طلبد اصحاب رسانه در تبادل اخبار کماکان پلیس را همراهی کنند.

وی افزود: امسال شاهد ۲۰ درصد کاهش تصادفات جاده ای در شهرستان خرمشهر هستیم که نتیجه حضور نیروهای راهور در نقاط حادثه خیز و قانونمندی شهروندان است.

سرهنگ سهرابی گفت: پنج هزار و ۲۹۸ نفر در سال جاری در آزمون آیین نامه رانندگی شرکت کردند که برای یکهزار نفر گواهینامه پایه سوم در شهرستان خرمشهر صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲ هزار و ۱۲۵ خودرو و یکهزار و ۵۰ موتورسیکلت در این مدت در شهرستان خرمشهر شماره گذاری شده است.

بیش از ۴۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در خرمشهر کشف و ضبط شد

 فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: در سال جاری ۴۶ کیلو و ۶۰۰ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۴ درصد افزایش کشف مواد مخدر را نشان می دهد.

وی افزود: ۱۱۲ نفر از سوداگران و خرده فروشان مواد مخدر در این راستا دستگیر شدند.

سرهنگ‌ سهرابی با اشاره به اقدامات پلیس پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: با تلاش نیروهای انتظامی در کلانتری‌ها آمار جرایم شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۷ فقره برابر با ۱۶ درصد را نشان می دهد.

وی از مردم خواست برای آرامش و آسایش خود بیش از گذشته با نیروی انتظامی تعامل داشته باشند و هرگونه مورد مشکوک در محل سکونت و تردد خود را در اسرع وقت به پلیس گزارش کنند.

فرمانده انتظامی خرمشهر اظهارداشت: در حوزه پلیس آگاهی در سال جاری بیش از ۱۰ باند سارق متلاشی و ۳۰۰ سارق دستگیر شده است که برخی از این سارقان به دفعات مکرر دستگیر شده اند.

وی به نقش خبرنگاران در حفظ امنیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: خبرنگاران در راستای پویایی و حرکت به سمت افق روشن یاری گر و همراه مجموعه پلیس هستند.

سرهنگ سهرابی بیان کرد: امید است خبرنگاران با روایت صادقانه رویدادها و رسالت خطیر و آگاهی بخشی به مردم بیش از گذشته پرتلاش و پر توان باشند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان به نام روز خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.