کشف زمین‌خواری به ارزش ۳۰۵ میلیارد ریال در بوشهر

کشف زمین‌خواری به ارزش ۳۰۵ میلیارد ریال در بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با هوشیاری و تلاش کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ۶۹۰ هزار متر مربع اراضی ملی که توسط افراد فرصت طلب و سودجو تصرف شده بود کشف شد.

سردار حیدر سوسنی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران در راستای مقابله جدی با جرایم اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی طی ۷۲ ساعت گذشته هفت مورد زمین خواری در استان کشف و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: در بررسی‌های میدانی به عمل آمده توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان، مشخص شد، افراد سودجو با اقدامات غیر قانونی مجموعاً ۶۹۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را تصرف و بدون داشتن مجوز قانونی اقدام به تنظیم اسناد مجهول و فروش این اراضی کرده‌اند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های فنی به عمل آمده و اطمینان از صحت موضوع، ضمن هماهنگی با مقام قضائی پس از تشکیل پرونده و انعکاس به مراجع قضائی، منجر به توقیف املاک مکشوفه و جلوگیری از انجام هرگونه عملیات ساخت و ساز شد.

این مقام ارشد انتظامی ارزش تقریبی این اراضی ملی کشف شده را بنا به نظر کارشناسان اقتصادی ۳۰۵ میلیارد ریال عنوان کرده و افزود: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفین و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.