کسی از زمان اردوی تیم‌ ملی خبر دارد؟

بلاتکلیفی محض در انتظار اسکوچیچ و شاگردانش

کسی از زمان اردوی تیم‌ ملی خبر دارد؟

در شرایطی که همه تیم‌های ملی فوتبال در دنیا برای فیفادی پیش رو برنامه‌ریزی کرده‌اند، تیم ایران در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد. اکثر کشورهای حاضر در جام جهانی قطر از این فیفادی استفاده می‌کنند و دیدارهای دوستانه یا رسمی برگزار خواهند کرد، اما ایران بعد از لغو مسابقه با کانادا هیچ برنامه‌ای را جایگزین نکرده است.

پیش از این قرار بود اردوی تیم ملی فوتبال از روز 9 خرداد برپا شود و اعضای تیم ملی برای سفر به کانادا آماده شوند، اما فدراسیون فوتبال بعد از لغو این بازی اعلام کرد که تیم ملی از 9 خرداد به قطر می‌رود و در این کشور دو بازی دوستانه انجام می‌دهد.

حالا اما با توجه به مخالفت‌های انجام شده از سوی باشگاه‌هایی که بازیکن ملی‌پوش دارند مبنی بر اینکه بدون حضور این نفرات حاضر نیستند دیدارهای پایانی‌شان در لیگ برتر را انجام بدهند، زمان اردوی قطر نیز احتمالا دستخوش تغییراتی خواهد شد.

گفته می‌شود احتمال دارد اردوی تیم ملی از روز دوشنبه بدون ملی‌پوشان داخلی برگزار شود و سپس اعضای این تیم چند روز دیرتر به قطر بروند. از طرفی بازی‌های تدارکاتی نیز هنوز هماهنگ نشده و همین مساله اعتراض‌های زیادی به همراه داشته است.

در این بین بازیکنان تیم ملی نیز در فضای مجازی طعنه‌هایی به بلاتکلیفی این تیم زده‌اند. مهدی طارمی، بازیکن ملی‌پوش پورتوی پرتغال با انتشار یک توییت طعنه‌آمیز در فضای مجازی اعتراضش را به مشخص نبودن اردوی تیم ملی نشان داد. او نوشت:‌ «کسی میدونه اردوی تیم ملی از کی شروع میشه؟» واکنش جالب طارمی به بلاتکلیفی تیم ملی با استقبال طرفداران فوتبال ایران در فضای مجازی روبه‌رو شده است.

پس از مهدی طارمی، سردار آزمون هم به جمع منتقدان برنامه‌های تیم ملی پیوست. عصر روز شنبه یک استوری از طرف سردار آزمون در صفحه شخصی او در اینستاگرام منتشر شد که تیم ملی را با عنوان بی‌برنامه‌ترین تیم ملی دنیا توصیف کرده است.

این مساله واکنش بازیکنان تیم ملی به لغو سفر به کانادا و نامشخص بودن زمان اردوی ایران است که قرار است در قطر انجام شود.

باید منتظر ماند و دید مسئولان فدراسیون فوتبال در نهایت طی جلساتی که با دراگان اسکوچیچ خواهند داشت، چه تصمیماتی درباره اردوی تیم ملی و همچنین بازی‌های دوستانه در فیفادی پیش رو اتخاذ خواهند کرد.

مذاکره فدراسیون فوتبال با 5 کشور برای بازی دوستانه

تلاش فدراسیون فوتبال برای جایگزین کردن حریف تدارکاتی به جای کانادا با وجود مذاکره با چند کشور هنوز راه به جایی نبرده و به نظر می‌رسد اردوی قطر هم بدون دیدار تدارکاتی سپری خواهد شد.

فدراسیون فوتبال ایران برای استفاده از زمان فیفا دی در خردادماه با ۵ فدراسیون از قاره‌های آسیا، آمریکای شمالی و اروپا مذاکراتی را انجام داده است تا بتواند دو دیدار را در برنامه ملی‌پوشان در قطر نهایی کند.

رایزنی مسئولان فدراسیون فوتبال در شرایطی ادامه دارد که هیچ یک از این تیم‌ها فعلاً راضی به برگزاری بازی رایگان نشده اند و برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی ایران خواستار دریافت رقم های مختلفی شده اند.

تیم ملی ایران در شرایطی برای حضور در جام جهانی آماده می شود که هنوز نتوانسته برنامه ریزی درستی برای حضور در این رویداد مهم داشته باشد.