کسب و کار مردم در خطر است/ وزارت ارتباطات چاره‌ای بیاندیشد

عضو کمیسیون امنیت ملی : وزیر اقتصاد برود تورم را مهار کند

کسب و کار مردم در خطر است/ وزارت ارتباطات چاره‌ای بیاندیشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره وضعیت کسب و کارهای اینترنتی در شرایط فعلی کشور، گفت: دولت باید زحمت بکشد یا این فضا را زودتر در اختیار کاربران قرار بدهد و یا کاری کند که در چنین شرایطی، فضای کسب و کار با استفاده از اینترنت داخلی، تعطیل نشود.

شهریار حیدری در خصوص آسیب قطعی اینترنت به کسب و کارهای فضای مجازی، گفت: یکی از دلایل اعتراضات اخیر، بیکاری است یعنی حجم بیکاری و تورم یکی از موضوعاتی است که می تواند در شکل گیری تجمعات موثر باشد. البته بحث بیگانگان و مخالفین هم قطعا مطرح است که نمی توان آن را منکر شد.

وی ادامه داد: بالاخره فضای مجازی اشتغال زیادی ایجاد کرده است اما به دلایل مسایل امنیتی که به وجود آمده، هم پهنای اینترنتی ضعیف شده است و هم در حال حاضر فضای مجازی برای کسب و کار مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در این شرایط دولت باید زحمت بکشد یا این فضا را زودتر در اختیار کاربران قرار بدهد و یا کاری کند که در چنین شرایطی، فضای کسب و کار با استفاده از اینترنت داخلی، تعطیل نشود.

حیدری با بیان اینکه وضعیت اینترنت، اشتغال های زیادی را تعطیل کرده است، گفت: امیدوارم وزارت ارتباطات چاره اندیشی کند تا بتواند برای آینده جایگزین مناسبی داشته باشد تا در بروز چنین حوادثی، فضای کسب و کار تعطیل مردم با مشکل مواجه نشود.

وی در خصوص جبران خسارت ناشی از تعطیلی فضای کسب و کار و قول وزیر اقتصاد در این رابطه، گفت: وزیر اقتصاد برود تورم را مهار کند نمی خواهد تبعات این وضعیت را جبران کند؛ به اعتقاد من صحبت های وزیر پایه و اساس چندانی ندارد زیرا تورم یکی از مولفه های اثرگذار این تجمعات بود و با اینکه بارها تذکر دادیم که کمک کنید فضای کسب و کار بهبود یابد و توزیع عادلانه ثروت صورت بگیرد اما عملا چنین چیزی اتفاق نیفتاد که منجر به بیکاری شد و نتیجه آن را الان در کف خیابان می بینیم.